{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Strømproblem. {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede i går et problem med mit batteri. Det er et 12 V batteri med 60 A som jeg installerede i foråret.

Men det var som om, at der ikke er støm nok på, men så alligevel...???

Problemet er, at ifølge mit voltmeter i båden, viser den at der er en spænding på 14.4 V i tomgang, og det er jo fint nok. Men når jeg begyndte at trimme i tomgang, gik motorens instrumenter ud og trimmet kørte meget langsomt i ca. 5 sek. Så var det som om at den fattede hvad den skulle og trimmede i normal hastighed og instrumenterne virkede igen uden noget blev nulstillet. Jeg sejledeede så en tur, og volt faldt jo mere gas den fik. Ned til ca. 9 V. Meget mærkeligt.

Senere da jeg fik den på land, prøvede jeg at trimme med motoren slukket, og V faldt ca. med 0,2 pr. sekund, og steg ikke igen efter jeg slap trimknappen.

Er batteriet for lille, eller bliver det ikke ladet ordenligt, eller hvad sker der??

Vh
Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Strømproblem.
  • #1   24. jul 2005 Jeg tror ikke dit batteri er for lille... jeg har et 45 Amp batt til at starte en 6 cylinder. Lyder også af meget lidt men det fulgte med båden og ser ud til at have siddet der i 100 år så det må vel være godt nok(?). Måske dit batt bare var noget fra harald skrald? Prøv med dit batteri fra bilen

  • #2   24. jul 2005 Karsten N> Det lyder til at være problemet... Har været ud at kigge i dag, og det var lidt som om, at det gav et lille "knald" fra samlingen mellem batterisko og kablet når jeg gav den tænding.

    Kan jeg løse problemet med en lodekolbe og noget tin? For så vil jeg lige give den en "sjus"...


  • #3   25. jul 2005 Jan > Hvorfor ikke det? Det hele er jo 100 % rent, da det står i et aflukket rum.

    Men kigger lige på det en dags tid...


  • #4   27. jul 2005 Spi D > Nice! Sådan et apparat skal jeg have købt, for min lader virker nu heller ikke... Jamen det går da godt! smiley

    Tak for jeres tips.

    Morten


Kommentér på:
Strømproblem.

Annonce