{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Dødemandsknap - motor starter {{forumTopicSubject}}

Jeg er endelig kommet til at starte min nye brugte motor op, det er en 3 cyl. Mariner 60 HP fra 1992 med elstart og powertrim samt en ekstern olieblander. Problemet er at den ikke starter, men den prutter meget kort når den får et skud æter i karburatoren, men dør med det samme igen. Jeg har droppet olieblanderen og bare blandet brændstoffet selv, ved ikke om der er noget styring der gør den ikke vil starte. Samtidig virker det ikke til at dødemandsknappen har nogen funktion, det er en vippekontakt på en Quicksilver remote. Hvordan virker sådan en ??? Andre gode råd. Torben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dødemandsknap - motor starter
  • #1   16. aug 2008 Hej..
    Virker din fuel inrichment value...altså chokeren.
    den pumper jo benz, direkte ind i krumtaps-huset, vha. vakum fra krumtapshuset..

    Havde en magen til, bare fra Mariner, men de er jo ens/samme.
    Som gjorte nøjartig dette samme.




  • #2   16. aug 2008 Hvis chokkeren ikke klikker når den får 12volt, så sider der en lille knap på den, som holdes inde.

    mht. dødmans knappen, ved jeg ikke, men prøv at pille fjernstyringen fra, trykke chokeren ind,så den får et skwis benz, og start motor med start kabel direkte på starter...

    Den type choker mariner og mercury bruger, virker som direkte benz, indtil at der er benzin i hele brændstof systemmet..Det er et underligt system, men det virker fint,,,,når det virker smiley


  • #3   17. aug 2008 Hmm. chokeren virker ved at nøglen trykkes ind, det klikker tydeligt når jeg gør det, men det var blevet for mørkt til yderligere tests, hvordan tjekker jeg om det virker ?

  • #4   17. aug 2008 Virkede bare underligt at der ingen prutter eller noget kom, før jeg smed lidt "æter" i karb. så pruttede den, men så snart æteren var brugt døede den igen.

  • #6   17. aug 2008 Husker du at pumpe bolden hård inden start

  • #7   17. aug 2008 Jeg har ikke haft tændrørende ude, har desværre ikke en tændrørsnøgle, men det prøver jeg om lidt senere idag håber jeg. Jeg har pumpet bolden hård.

    Skal tændrørende være våde? hvordan tjekker jeg benzin flowet ?


  • #8   17. aug 2008 Så startede den, problem med dødemandsknappen smiley Den går lidt ujævnt dog, og har svært ved tomgang.

  • #9   17. aug 2008 din dødemandsknap er sikkert samme type som min hvor det bare er en vippekontakt med en bøjle henover sådan at hvis man trækker snoren ud vipper den ned og afbryder motoren

  • #10   17. aug 2008 hvis det er samme system som mit skal du trykke ind på startnøglen for at bruge choker når du starter den. det burde gøre det lidt lettere

  • #11   17. aug 2008 Det er samme system, og den kører nu, det hjalp noget at døemandskanppen var oppe, som du også skriver, smart der skal en snor på, det er der nemlig ikke, og jeg tænkte sådan noget skrammel, man kan jo ikke komme til smiley

    Har stødt på lidt andre småproblemer dog: http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7128



Kommentér på:
Dødemandsknap - motor starter

Annonce