{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

Propel aksel skæv ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har haft lidt udfordringer med min Mariner 60 hestes, har nu fundet ud af at propellen hopper lidt, og konstateret at der er noget der er skævt, det ses også når den ikke er i gear, hvorfor jeg mistænker akslen propellen sidder på, inde i gearet tror jeg det er, det er ikke optimalt kan jeg tænke mig til, men er det til at skille ad og skifte for lægmand ?? - hvordan kan det ske ??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Propel aksel skæv ??
  • #1   2. sep 2008 her er et lille hint hvad der er galt.........


    Torben P



    Skrevet: 30-08-2008 21:13:15

    Fed dag på vandet NOT - motoren en 60HP Mariner fra 92 kørte mærkeligt, svingede fra 4-5000 omdrejninger, gik ud og kørte underligt, vi afbrød og så at der er hul i gearet modsat påfyldningsskruen til gearolie, det er på størrelse med et søm hoved, og ser ud som det er slået af indefra - hvordan kan det ske ?? og hvor skaffer man et nyt gearhus til sådan en + alt det der sikker er gået i stykker inde i ??




  • #2   2. sep 2008 Ja llge præcis, spørgsmålet nu er om det er værd at lave det? Da jeg købte motoren var gearet nyrenoveret ifølge sælger, som jeg har skrevet til idag, for at høre hvor så der kan reklameres. Men alternative løsninger skal jeg også kigge på.

    Jan har du et bud på hvad der kan være sket ?


  • #3   2. sep 2008 NB! Den kan stadig køre rundt, både frem og tilbage i gear, men gearhuset bliver varmt eller lunt ??

    Hvad vil i mene er den bedste løsning ?


  • #4   2. sep 2008 Tak Ralf,

    Det var som forventet, desværre smiley
    Jeg har lukket hullet og puttet olie i, du skriver kortbenet, er det ikke stykket over gearhuset der afgør længden på benet, det troede jeg ?

    Hvad hedder det på tysk, det er min første udfordring med ebay.de


Kommentér på:
Propel aksel skæv ??

Annonce