{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

skruen laver "hjulspin" ved fuld hane {{forumTopicSubject}}

jeg har et lille problem.. min yamaha motor laver "hjulspin" når den får fuld hane uden at der sker mere med farten den stiger simpelthen i omdr. uden at øge fart i forhold til feks halv gas ca....

hvad skal der på af skrue. går ud fra det er problemet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skruen laver "hjulspin" ved fuld hane
  • #1   18. sep 2008 Lyder som at du skal invistere i en ny skrue. Der sidder en "gummi dims" jeg ikke kan huske hvad hedder, som højst tænkeligt er gået på din, hvilket vil sige at den fedter lige som en kopling på en bil.

Per.

• #2   18. sep 2008 *ortega * - hva' dælen, er du også kommet herind nu ? har du ikke nok i bil ? hehe

• #3   18. sep 2008 det er en 100hk yamaha v4

hvad vil i mene der skal på af skrue så? og hvor kan man få fingrene på den slags...

• #5   18. sep 2008 jens... skruen falder ikke af selvom gummiet er slidt... så skal det dælme være ekstremt meget.... har hørt om mange hvor gummiet i skruen var gået

• #6   18. sep 2008 Jens - propellen smutter kun af hvis man bakker.. aldrig i fremadgående gear.. smiley

• #8   18. sep 2008 jens S.

De huller du beskriver kaldes for 'PVS' - (Performance Vent System)
    Der er dog en klar forskel! Hullerne bruges KUN under opstart når der skal startes med en for 'stor' propel. Hullerne tillader at en del af udstødningsgassen kommer ud til propelbladene hvor de lufter vandet så propellen bedre kan dreje rundt.
    Hvis der bliver boret flere huller vil det i mine øjne kun gøre problemet værre..!
    Det lyder snare som om propellen tager falsk luft.
    Trimmer du motoren meget langt op?
    Forekommer det kun når du drejer, eller også når du sejler lige ud?

• #9   18. sep 2008 jens s.. prøv at se her hvordan et system som fx flo-torq er lavet. http://www.ketner-outdoor.dk/brochure/historiskebrochurer/Propellere/Propellere2006.pdf

selvom den river kanterne af bøsset vil det bare dreje rundet på den inderste det af navet uden at falde ud over

eneste eksempel jeg kender far virkeligheden var da mester købte ny skrue da det var gået i hans

• #10   22. sep 2008 der er lidt delte meninger om hvad der er ivejen. vil jo heller ikke skifte skrue hvis den ikke fejler noget.

Det er en norsk glasfiber speedbåd på godt 18 fod med nogle år på bagen, parret med en yamaha v4 100hk med et fornuftigt langt ben, så virker ikke som om skruen ligger for højt...

den er med el trim så har leget lidt med det, men det gør stadig ikke nok... vil da godt kunne udnytte de sidste hk til lidt fart, frem for bare larm

• #12   22. sep 2008 den napper lige i toppen af godt 5600 omdr.

og motoren sidder i præcis den højde den skal.

og båden er hevet på land for vinter ombygning. der skal ske lidt med den til næste sæson

Men prøver ny propel, og så må vi se til næste forår... men umiddelbart lyder det som navet...
    tak for hjælpen

• #13   23. sep 2008 jeg havde samme problem med min jeg skiftede min skrue og kunne trimme resten

Kommentér på:
skruen laver "hjulspin" ved fuld hane

Annonce