1.948 visninger
|
Oprettet:
skruen laver "hjulspin" ved fuld hane {{forumTopicSubject}}
jeg har et lille problem.. min yamaha motor laver "hjulspin" når den får fuld hane uden at der sker mere med farten den stiger simpelthen i omdr. uden at øge fart i forhold til feks halv gas ca....
hvad skal der på af skrue. går ud fra det er problemet...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 18 Svar: 267
Per.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 54
hvad vil i mene der skal på af skrue så? og hvor kan man få fingrene på den slags...
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 92 Både: 5 Emner: 23 Svar: 314
De huller du beskriver kaldes for 'PVS' - (Performance Vent System)
Der er dog en klar forskel! Hullerne bruges KUN under opstart når der skal startes med en for 'stor' propel. Hullerne tillader at en del af udstødningsgassen kommer ud til propelbladene hvor de lufter vandet så propellen bedre kan dreje rundt.
Hvis der bliver boret flere huller vil det i mine øjne kun gøre problemet værre..!
Det lyder snare som om propellen tager falsk luft.
Trimmer du motoren meget langt op?
Forekommer det kun når du drejer, eller også når du sejler lige ud?
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
selvom den river kanterne af bøsset vil det bare dreje rundet på den inderste det af navet uden at falde ud over
eneste eksempel jeg kender far virkeligheden var da mester købte ny skrue da det var gået i hans
sep 2008
Det er en norsk glasfiber speedbåd på godt 18 fod med nogle år på bagen, parret med en yamaha v4 100hk med et fornuftigt langt ben, så virker ikke som om skruen ligger for højt...
den er med el trim så har leget lidt med det, men det gør stadig ikke nok... vil da godt kunne udnytte de sidste hk til lidt fart, frem for bare larm
sep 2008
og motoren sidder i præcis den højde den skal.
og båden er hevet på land for vinter ombygning. der skal ske lidt med den til næste sæson
Men prøver ny propel, og så må vi se til næste forår... men umiddelbart lyder det som navet...
tak for hjælpen
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 23 Både: 8 Emner: 13 Svar: 248
skruen laver "hjulspin" ved fuld hane