{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

jesper h
jesper h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min motor har været under vand (Ferskvand) {{forumTopicSubject}}

Har en gammel trecylindret 30 hestes yamaha påhængsmotor, som der har været under vandet i en ferskvandssø.

Er det byt til nyt? Eller kan den reddes for forholdsvis små midler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min motor har været under vand (Ferskvand)
  • #1   4. maj 2017 tag tændrør ud og tørn til der ikke kommer vand ud og se om der er gnist på , den er nok ikke umulig at redde ,og så skal vandet af karb, og olien skiftes , men ferskvand er jo ikke det værste.

• #2   4. maj 2017 Den skal bare skilles ad og tørre (når den er tømt for vand) hurtigst muligt - så kan den sikkert reddes.

• #3   4. maj 2017 Kan sagtens komme til at fungere igen.
    Ud med bundskrue i svømmerhus (kaburatoren).
    Ud med tændrør. Hiv i snoren 10-20 gange. en smørkande med olie i cylindren (kun et til to tryk) hiv i snoren 10 gange igen. Trykluft pistol på div ledninger og
    kabler
    Nye tændrør i frisk benzin... Brumm brumm så køre den igen
    Good luck.
    skriv gerne om du har succes med at vække den til live igen.

• #4   4. maj 2017 Den skal vaskes af med olie / petroleum eller diesel udvendigt, ellers ruster der en masse ting på den.

Gør som de andre nævner og så oversprøjt den udvendigt med sådan en forstøver med en form for olie. Kabler, skruer, hele molevitten, og gerne lidt rigeligt.

• #5   4. maj 2017 Lettere at tørre den ren bagefter, end at fjerne rust.

• #6   4. maj 2017 tørrer du også din motor af med petroleum, hvis det har regnet Jonas ? smiley

• #7   4. maj 2017 Nu er der forskel på om det har regnet eller om den har været neddykket.

Hvis regner bliver den normalt ikke våd under skjoldet.

Sikke en lorte kommentar Michael B!

• #9   4. maj 2017 Jonas : det må du jo så synes ,hvis du bliver tøsesur over en kommentar der er skrevet med lidt humor ,
    Motoren har været i en ferskvandssø ,og mon ikke den er tør nu ? metal tager ikke mere skade af at være i ferskvand ,end af den fugtighed det er udsat for ved almindelig brug , at det kan være en fordel at fedte den ind i noget beskyttelse og fedt på ledningssamlere ,er noget andet ,men at tørre den af kan jeg virkelig ikke se nogen grund til ,(noget helt andet var hvis det var saltvand ,så havde man netop fersket den af enten med en slange eller i en balje , slut herfra og god aften til alle inklusiv dig Jonas.

• #10   4. maj 2017 Om den tager mere skade af at være under vand ( ferskvand) end den fugt den bliver udsat for normalt, dér er vi meget uenige..

Mit råd er stadig, af med skjoldet, og giv den et ordentligt sprøjt udvendigt. Så kan trådstarter følge det eller lade vær. Fortæller hvordan jeg ville gøre og hvad der virker logisk for mig.

Og ja, jeg er muligvis tøsesur i dag, men sådan er det!

• #11   4. maj 2017 Og god aften til dig også!

• #12   5. maj 2017 pil tændrørene ud og tøm karboratorenes svømmer huse skyld den af og se at få den startet op hurtigst muligt jeg tror ikke at det er nødvendigt at skille den ad

• #13   5. maj 2017 Jeg købte engang en motor, som netop havde været under vand, den havde man forsøgt at skylle ud. Men det er svært at få vandet ud af lejerne, og den havde derefter fået lov at ligge et stykke tid, indtil jeg købte den. Den var begyndt at sidde lidt fast, og det vidste sig at krumtap og diverse lejer var rustangreben. Nu var det saltvand, som er væsentlig være end ferskvand. Hvis det var saltvand, vil jeg sige at den bør skilles helt ad, da salt krystallerne ikke kommer ud af sig selv.
    Så det vigtigste for dig er at få den igang så hurtig som muligt, og sejle en rigtig laaang tur med den. Så den bliver varmet godt igennem. Og sørg for at den bliver brugt lidt hyppigt, og lange ture, det første stykke tid.

• bjarne m
    bjarne m Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
    #15   6. maj 2017 Jesper H du skriver ikke noget om hvor længe den har ligget i vandet ! det har ellers stor betydning for om det er byt til nyt som du siger . er lejer på krumtap rustangrebne kan de jo ikke reddes blot ved at tørre den ... alle de råd du har fået hidtil er jo rigtige men de gælder jo kun hvis den kortvarigt har været druknet.

• jesper h
    jesper h Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   6. maj 2017 Den har været under vandet et døgns tid

Kommentér på:
Min motor har været under vand (Ferskvand)

Annonce