{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  diesel
  • #1   24. maj 2017 Jeps - marinediesel er ikke biodiesel.

  • #2   24. maj 2017 ihvertfald skal du sørge for at den sidste tankfuld inden optagning er marine/entrepenørdiesel. jeg tanker dog altid i havnen , for at være fri for alt bøvl.

  • #3   24. maj 2017 Alternativt kan du tilsætte dieselpest "dræber" til det diesel du køber på tankstationen.

  • #4   24. maj 2017 Jeg tanker meget sjældent på havnen. Jeg tilsætter det der bell add mener jeg det hedder. Vi har ikke bøvlet med diesel pest.

  • #5   24. maj 2017 hvad er det for noget Bell add , der gør en forskel på biodiesel kontra maskindiesel ?

  • #6   24. maj 2017 Jeg kan ikke huske hvad den hedder. Jeg Har fået et andet mærke i dag fra
    LIQUI MOLY Anti-Bacterial


  • #7   25. maj 2017 Man skelner imellem to ting;
    1) At modvirke dieselpest
    2) At udføre en reparation efter der har været dieselpest.

    Dieselpest kommer af mikroorganismer, der lever i skillelaget. For at der kan konstateres dieselpest, skal der være vand tilstede. Uden vand - ingen dieselpest.

    Marinediesel / entreprenørdiesel som en anden skriver indeholder ikke biodielsel, men det gør derimod diesel fra tankanlæg i hovedgaden, på motorvejen osv.
    Selvom man tanker marinediesel, kan der sagtens forekomme diesepest alligevel, HVIS tankene på tankanlægget er utætte - det er set før bl.a i Helsingør Nordhavn.

    Additiv mod dieselpest er en god ide, men vær opmærksom på, at additiv kan rense dieseltanken, og at evt. urenheder følger med dieselolien ind i filtrene og evt. videre igennem til brændstofsystemet.

    Jeg anbefaler til bådejere med dieselmotorer;

    Tank altid fra en marineanlæg
    Tilsæt additiv mod dieselpest
    Aftap jævnligt en prøve fra filtrene for at konstatere evt. urenheder
    Medbring altid ekstra brændstoffiltre
    Forfilter med alarm for vand i brændstoffet bør monteres


  • #8   25. maj 2017 7" så du ville tilsætte et additiv mod dieselpest altid, også ved tankning af marine/maskindiesel ? hvilket ?

  • #9   25. maj 2017 Ja, det ville jeg gøre. Der findes forskellige mulige.
    www.dieselpest.dk


  • #10   29. maj 2017 Selvom jeg har ikke vand i tanken (har kigget derinde) , jeg er lidt paranoid og derfor tilsætter denne her
    http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Ovrigt/Dieselbiocid-bad-2000030048/

    Der skal dog siges at jeg tanker fra almindling tankstationer med dunker og fylder op igen så snart jeg har brugt noget således min tank er altid fuldt.

    Jeg har en plastik tank og kondens i tanken er ikke så slemt som en metal tank.


Kommentér på:
diesel

Annonce