{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Skrue mercury 25 hk 2 takt langt ben - 1991 ca {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøger at finde en ny skrue til min båd 13 fod alicraft.

jeg har slået den op, men der er 2 typer skrue

Topfart er ikke så vigtig, hellere god økonomi og god cruisefart.

BLMX 10 3/8R13
BLMX 10 3/8R11

Hvad ville i vælge?

Den der er på nu er beskadiget så jeg kan ikke måle hvor mange omdrejninger den taget WOT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af bøjninger i varmtvandsrør 1.200 kr.
  • Hænge lampe op 300 kr.
  • Klippe høj hæk i 2 sider og fjerne ukrudt til kontainer som er tæt på. Lille have rækkehus! 450 kr.
  • Fjerne skydedør, flytte dør og installere 2.600 kr.
  • Klip af buske 1.800 kr.
  • Hjælp til at skille IKEA Pax klædeskab 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrue mercury 25 hk 2 takt langt ben - 1991 ca
  • #2   1. jun 2017 Jeg fik den op på 40km/t gps

Vi er nogengange 2 voksne og 2 børn i en lille båd. Ville det ikke være bedst at få en der kan trække bedre i stedet for topfart?

Jeg har ikke haft andre skruer på så har lidt svært ved at vurdere om jeg var tilfreds.

Jeg vender tilbage med hvad der står på skruen

• #3   1. jun 2017 Så er jeg tilbage.

Jeg har faktisk begge skruer men nåede ikke at teste r13 ordentlig da jeg røg på en sten.

Sådan som jeg oplever det er der mere bundtræk i r11 og det er også den der sad på da jeg købte den. Dog har jeg også ramt en sten med den og den var i forvejen slidt og gav derfor mange rystelser i båden.

De er begge 3/8.

Jeg har altså haft en topfart på ca 40km/t med 3/8 r11
    Nåede ikke at teste 3/8 r13 men virkede lidt mere sløv i optrækket.

Så hvad er jeres vurdering? Skal jeg bare kører videre med den r11.

Jeg er mest til bare at Plane og Cruise så man stadig kan snakke sammen og nogen gange er vi somsagt 4 i båden.

Undskyld den lange forklaring

• #5   1. jun 2017 Tak for dit svar Jens.

Jeg ved ikke om jeg synes den er sløv den r13 men r11 er bare hurtigere om at komme op og plane. Så føles det bare. Jeg har slebet dem lidt op. Ved godt ikke er optimalt, men så må jeg prøve at se hvordan de er ifht. Hinanden ved wot

Jeg tror jeg er skånet for en bøjet aksel. Er der en metode til at kontrollere det eller er det bare at rotere og kigge?

• #7   2. jun 2017 du kan få en til at dreje den og selv holde en skruetrækker ind mod den, du skal bare ha et fast sted at ligge den mod.. men et mikrometerur er mere præcis..

• #8   2. jun 2017 Jeg har købt mig et mikrometer:-) hvad må tolerancerne være når jeg skal rette den op ?

jeg har set nogen gør det med en donkraft. hvordan gør i ?

• #9   2. jun 2017 Helst nul, Har du målt hvor meget den slår nu.

• #10   2. jun 2017 Nej venter på ebay fra Tyskland:) er der noget der kører med 0 tolerance?

• #11   2. jun 2017 En ny aksel burde løbe 100%,

• #12   2. jun 2017 Ok - er det overhovedet muligt at rette den op igen så?

• #13   2. jun 2017 Hvor meget slår den ?

• #14   2. jun 2017 Det må jeg vende tilbage med når jeg har mikrometeret - men hvad er så max for at kunne rette den op igen?

• #15   2. jun 2017 Kommer lidt an på hvor skævheden ligger, Hvis du har mod på en køretur til haslev, kan jeg da godt måle den for dig, og evt rette den for dig.

• #17   2. jun 2017 Tak for venligheden martin - jeg gir det et forsøg umiddelbart slår den ikke meget ( målt med en skruetrækker)

Tak for fremgangsmåden Jens så har jeg da lidt at gå med.

Kommentér på:
Skrue mercury 25 hk 2 takt langt ben - 1991 ca

Annonce