{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.076 visninger | Oprettet:

Veligeholelse volvo penta md5a {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået "ny" båd.

jeg snakkede med snakkede med den tidligere ejer og han sagde så at han ikke havde brugt den i et par sessonger men den havde været startet regelmæssigt.

Jeg har været ude og kontrolere olien her idag og den er helt grå og har en konsistens der mest minder om vand. Så det skal skiftes sammen med oliefilter benzinfilter og reversgear olien.

Men det er min første diesel indenbordsmotor og jeg må erligt indrømme jeg er temmelig blank hehe. Jeg har dog været med til at sætte en gammel marstal 5kh benzin i stand. Så jeg ved godt hvad det handler om.

Hvor kan jeg få reservedele til min volvo ?

Jeg kan ikke finde noget sted i instruktionsbogen hvor der står hvad for noget gearolie den køre på er der nogen der ved det ?
Eller ved hvordan jeg kan finde ud af det ?


Med hensyn til motorolie står der i instruktionsbog :

Alt. 1 over + 10g / C volvo penta olie Double grade . . . SAE 20w/30
Under +10g / C volvo Penta olie singelgrade . . . . . . . . . SAE 10 W
Alt . 2 viskositet, over + 10 g . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAE 20
Viskositet, under +10g / C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAE 10

Jeg troede ikke det krævede det store at finde olie til sin motor indtil jeg havde læst det ovenstående. Jeg er stort set på bar bund.
Det er en båd jeg primært vil bruge fra nu af og så til midten af februar men om det skal være en SAE 20w/30 eller SAE 10. Ved jeg ikke jeg kan heller ikke finde nogen der forhandler nogen af dem på nettet.

Jeg vil helt klart foretrække en fuldsyntetisk men kunne jeg købe en Performax 5W-40 fra shipshop ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Veligeholelse volvo penta md5a
Kommentér på:
Veligeholelse volvo penta md5a

Annonce