{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.069 visninger | Oprettet:

Påhængsmotor går ud. {{forumTopicSubject}}

Min gode 17 år gamle Marine, !5 HK, to-takt og to cylinder har det problem, når jeg fra lav fart drejer op for gassen, at motoren dør ud. Jeg tager der efter fat i "bolden", som jeg skal pumpe hård igen (den føles "slap") og så kan jeg igen starte motoren. - Og jeg må tilstå, at tanken indeholdte ca. ti liter gammel olieblandet bensin, som jeg supplerede med ti friske liter samt en skvat kaburatorvæske. Motoren er velholdt og er lige serviceret.
Noget andet. En "klog" mand fortalte mig, at ved anløb og motoren skulle standses, så var det rigtigste, at tage slangen af og lade motoren "dø ud". Er der noget om snakken.
Glæder mig til alle kloge besvarelser. På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor går ud.
  • #1   23. jun 2017 Når pumpebolden bliver blød under drift, kan det skyldtes flere ting.
    1. Kontrakugler i pumpebold slutter ikke tæt.
    2. Membran i benzinpumpe revnet.
    3. Utæthed i benzinslange.
    4. Glemt at åbne luftskrue på tanken.

    Den med at afmontere benzinslange og kører motor tør for brændstof, har jeg godt nok ikke hørt før.


  • #2   23. jun 2017 nej jeg har nu heller aldrig set nogen køre deres motor tør efter brug..


  • #3   23. jun 2017 Hvis den dør ud når man giver den gas skyldes det for lidt benzin, sådan lige vil jeg tro at hoved dysen er stoppet.
    Så skil karburatoren ad, sku hoved dysen samt tomgangsdysen ud og rens dem. Brug evt. et hår fra en stålbørste hvis en af dem er meget stoppet.

    Hvis den er startet og går i tomgang og så går ud efter noget tid vil jeg tro problemet kan ligge i benzinpumpen.


  • #5   23. jun 2017 Tak for alle gode kommentarer. Og Jens; det var netop det argument, den "kloge" mand brugte (olien).
    1. Skal "bolden" være i lodret position?
    2. Kan - trods alle gode råd - problemet være et beskidt filter i bensintanken?
    3. Og, som jeg har opfattet det; "bolden" skal forblive hård?
    4. Hvilken propel kører Jens med; mit er et såkaldt sejldrev = lav stigning.


  • #7   24. jun 2017 Jeg holder på det er en utæthed i benzin slangen eller pumpen. Hvis den trækker falsk luft går den ud ved høje omdrejninger

  • #8   12. jul 2017 Tak til alle.
    Har nu igen været på tur (Løgstør Bredning, 12 m/sec. lige mod). Kører og starter upåklageligt. Men når jeg kommer i havn og sætter motoren i "neutral" og gasser op igen, dør motoren. Kun hvis jeg meget langsomt drejer lidt på håndtaget, kan jeg lirke den op på en normal hastighed. Hos en bådforhandler i Gjøl købte jeg et "vidundermiddel" i en flaske, som skulle rense for næsten alt. Det virker ikke endnu. Kloge folk: Skal jeg sende maskinen til mekaniker? (15 HK, to-takt, Marine, 17 gode år gammel).


  • #10   13. jul 2017 Tak til Jens. Men hvor sidder sådan en dims på en 15 HK to-takt Marine?

Kommentér på:
Påhængsmotor går ud.

Annonce