Mariner vil ikke suge benzin {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt en Limbo 14' jolle med en 25 HK Mariner 2 takt motor fra 1998. Men jeg har et problem med motoren, den vil ikke selv suge benzin fra tanken. Den starter meget nemt, men når den har tømt svømmerhuset dør den. Jeg har renset karburatoren og skiftet pakninger og membraner, det hjalp ikke. Så har jeg prøvet at montere en tank over karburatoren med direkte tilførsel ned i karburatoren, så kører den upåklageligt.
Jeg har også prøvet en anden pumpebold, men jeg er lidt i tvivl om hvor hård den skal blive når man pumper? Den bliver ikke helt hård, man kan ligesom blive ved med at pumpe! Man kan også holde den i gang ved at give den et pump engang imellem.
Er der nogen der har et godt bud på hvad jeg kan prøve??
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Skal den da være lukket?
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jun 2017
Hvis den kan suge fra svømmerhuset, burde den så også kunne suge fra tanken?
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Da jeg havde mariner motor havde jeg 2 pumper ( en på motor og så en renoveret som reserve........ ved ikke hvorfor... men sker der noget med sådan en del .... ja så er det altid i weekenden eller når vejeret er perfekt, eller en planlagt tur ) tror sgu jeg har den endnu, men det var en 60 hk og ved ikke om den passer.....
jun 2017
Benzintilførslen gå fra lynkoblingen, gennem filteret og direkte i karburatoren.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Ved så ikke om det er denne der sidder på din, men der er pumpen i selve carburatoren.
Den mindste utæthed og den vil ikke danne det sug den skal .... så måske et rep kit ...... tjek også alle forbindelser fra/på tank, bold....
jun 2017
Jeg skal nok først koncentrere mig om at kunne pumpe bolden helt hård.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
Mariner vil ikke suge benzin