{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

Det ene trim klikker og snurre ??????? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter, Jeg har en Bayliner avanti 2955, Med 2 stk OMC 5,8L motor med drev,, Mit problem er i dag ville jeg lige tjekke op på skruen ved at trimme den godt op,, Det ene drev fløj op, men det andet når jeg trykket på knappen ikke gjorde en dyt, Begge trim motor er skiftet i 2005 og ser helt nye ude. Det kunne godt lyde som et relæ der klikker og snurre når man trykker på trim knappen, Men Jeg ander simpelthen ikke hvor jeg skal begynne,,, Så ville heller spørger nogle som vidste nogle ting om det inden jeg selv lavet for meget ged i den .

Det mærkelig er at nå jeg trykker på den defekte trim siger den snurren lyd( Eltriksk lyd ikke makanisk) i 5 sek, og så firsvinder den helt,, så holder jeg en lille pause på 10sek,, så kan den sige lyden igen,, Tjekket alle de ledninger jeg kunne se der gik op til drevet, men uden held...

Håber der sidder en der ude der endten kan fortale mig hvad jeg skulle gøre eller har tid til at kigge forbi mig. Jeg vil selvfølgelig dække evt. udgifter forbundet med transport eller tid, hvis det skulle komme til det..


Fatter der simpelthen ikke

Please help smiley



Mvh


Sini


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Det ene trim klikker og snurre ???????
  • #1   21. dec 2008 min gjorde det samme. så sad der sådan et ræle der nede hvor det klikkede når jeg trykkede .jeg tog det op og rensede det det var som om der var dårlig forbindelse. der efter virkede det..
    måske det virker.


  • #2   21. dec 2008 Hej Nicolaj Jeg bor på Djursland,, Båden ligger i Bønnerup Havn..Og hvis du har lyst å du meget gerne kigge forbi...

    Og MIchael, Jeg aner virkelig ikke hvor det relæ sidder... Har ledet og ledet efter den...

    Ps.Mit Mob er 40382164

    Mvh

    Sini


  • #3   21. dec 2008 Ps,Michael hvor sad dit relæ henne ved selve trim motoren eller???

  • #4   21. dec 2008 Det er sidder som regl tæt på selve trim motoren,

    Men hvis det SKAL ha trimmet di drev op, kan du gøre følgene, der kommer 3 ledninger ud fra den trim pumpe, en SORT og 2 andre farver, du kan tage den sorte og sætte på den ene pol på dit batteri, og så tager du enten den ene eller anden og sætte på, da du bare vender omløbsretning på motor, så kan du køre drevet op sådan, da du køre uden om alt,

    Men lyder som et defekt relé, kan den hverken køre op eller ned? da der sidder 2 reler et til op, og et til ned, men det skulle være underligt hvis det var begge der var stået af,


  • #5   21. dec 2008 Hej du, det skal jeg prøve,,,

    Og ja det lyder lidt som relæ problemer, men som du siger ville det være meget utroligt hvis begge skulle stå af på samme tid,, Hæler mere og mere mod det er en ledning som evt, føder den motor som kunne være irret til,, men det er en jungel med alle de ledninger plus, arbejds pladsen er ikke den nemmeste smiley jeg giver det lige en ordenlig WD40 i alle kroge og samlinger for at se om det gøre noget udslag men tvivler på det er selve strømmen da det andet drev fungere perfekt

    Mvh

    sini


  • #6   21. dec 2008 med mindre de ikke får strøm fra samme ledningsnet, Så kunne det måske godt være fra batteriet og op til den,, Er der nogen der ved om den er koblet op sammen med den anden trim motor???

    mvh
    Sini


  • #7   21. dec 2008 Jeg havde nogenlunde samme problem for nogle år siden. Jeg sprang alle releer over og satte et startkabel direkte på pu,pens +. Desværre så virkede det hele med drevet flyttede sig ikke.
    Problemet viste sig at være at den ene "stepelstang" (den fra hudraulikken til selve drevet) havde sat sig.
    Jeg afleverede det til reparation og 2 dage / 2.500,- senere så virkede det hele igen :O)


  • #8   21. dec 2008 det jeg forslog er ikke en "løsning" bare en måde at få drevet op på hvis det skal, da du jo montere ledningerne på relerne igen, og problemet vil jo stadig være der, men relerne sidder i den anden ende af de ledninger der kommer ud fra motoren!

  • #9   21. dec 2008 Jeg prøver at kigge om jeg ikke kan spote dem imorgen, Og har prøvet at følge de ledninger fra Trimmotor og videre, Men vi snakker ikke om 3 eller 20 ledninger men nok 50-70 ldninger samlet i en bakke hvor de alle mødes, meget pænt lavet,, men et rent helvet at få styre på...

    Og er skam godt klare over det med midlertidlig løsning, Da det er rart at vide, da jeg måske skal have båden op, hvis det ikke kan fixes i vandet, og skal have trimmet begge drev op for at få den op på en vogn


  • #10   21. dec 2008 Det med at trimme op kan du sagtens trimmotor. Du afmonterer bare tværstangen imellem de 2 "pumper" og drevt (Det tar 5 min. at afmontere)


  • #11   22. dec 2008 Der kommer 3 ledninger ud en sort som går til stel og de andre 2 farver går til hvert sit rele, så kan du finde det nemt,

Kommentér på:
Det ene trim klikker og snurre ???????

Annonce