{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan trykprøver jeg mit drev
  • #2   1. jan 2009 Trykprøvning af drev bør foretages min. 1 gang om året.

Der monteres et manometer på drevet - husk at aftappe drevolien før trykprøvningen - og drevet sættes under et svagt tryk på 4-6 PSI.
    Selve trykprøvningen bør have en varighed af ca. 60 min., hvor der 3-4 gange under trykprøvningen drejes på skrueakslen og drivakslen, for at fordele trykket. Når trykprøvningen er overstået, må der ikke være trykfald at notere på manometeret. Er det dog tilflædet, skal årsagen findes. Som ofte er det defekte pakdåser ved skrueaksel eller drivaksel der er årsagen til trykfaldet. Såfremt en reparation er nødvendig, vil alm. praksis være, at udskifte alle pakninger, pakdåser og O-ringe i enten upper- og lowerunit.

Ved drevolieskift, kan en utæthed i drevet også vise sig.
    Søvand er tungere end drevolie og vil synke til bunds, og altså komme ud af aftapningshullet før drevolie. Jeg plejer altid at hælde den aftappede drevolie på gennemsigtige cola-flasker, for at kunne se hvor meget søvand der evt. er i drevolien.

Man foretager ikke vakuumtest af et udenbordsdrev ( Mercruiser, OMC eller Volvo Penta ), da pakdåsen holder drevolien inde, og ikke som på påhængsmotorer, hvor der sidder en pakdåse til at holde vandet ude, og en til at holde drevolien inde.

Kommentér på:
hvordan trykprøver jeg mit drev

Annonce