{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Renovering af WITH {{forumTopicSubject}}

Hej..

Vi er ved at renoverer vores lille With som normalt ser sådan ud:

(link fjernet)

Vi har besluttet os for at renovere den idet den var gået hen og blevet rigtig dårlig....!!!!!!!

Derfor er vi nu begyndt at slibe den ned. Hvorefter den skal have lappet flere små huller og forstærkes bagi til vores Mariner 40 hk.

Jeg er dog i tvivl om hvilken type træ jeg bruge bagi. Træet skal være her:

(link fjernet)

Hvad skal jeg bruge af træ??

Desuden anbefaler mange Hempel 2 komponet osv.. findes der noget billigere, altså primer og derefter maling. Det skal gøres så billigt som muligt, da budgettet er meget lavt!

Kommentarer på:  Renovering af WITH
  • #1   2. feb 2009 En 25 mm vandfast plade vil være ok, men den skal vel støbes fast, og lukkes inde med polyester/måtte ?

Topcoate er nok det billigste, at male med (og mest besværlig) , og så skal der ikke primes, hvis der er sleben helt ned.
    Biltema har noget de kalder topcoate (det vil jeg ikke kalde det nærmere maling) det er billigt, og skulle være ok.

Jeg har sprøjtemalet min med Gelcoate + voks (topcoate) besværligt men billigt, se evt i min profil.

• #2   2. feb 2009 Okay.

Ja, jeg vil afsluttet med glasfiber og polyester! , men mellem selve båden og den vandfaste plade skal der jo være en slags lim eller kan man bare bruge polyester til at lime med?

Når pladen er sat fast til dækker jeg pladen med glasfiber og polyester.. !

Jeg prøver at slibe så godt som overhovedet muligt og vælger nok som du siger topcoate.. Det har jeg brugt før og det holder godt!

Er topcoaten ikke for tyk til at sprøjtemale eller kan man fortynde det? Min bror har nemlig en sprøjtepistol, en til kompressor!

• #3   2. feb 2009 Jeg støbte pladen i hækken på min båd fast med et godt polyester, smurt på hækken og pladen, og et lag måtte (600 gr.)

Jeg brugte en overkop sprøjtepistol med 2.0 mm dyse, jeg fortynnede Gelcoaten .
    Men pas på hvis du ikke er opmærksom så gror sprøjten total sammen.

• #4   2. feb 2009 Okay, så du lagde et lag måtte mellem båd og den vandfaste plade? Skal lige være sikker

Okay! Ved ik lige hvor stor denne pistol er, men det finder jeg ud af i morgen..

Tak fordi du hjælper!

• #5   3. feb 2009 Hej
    Ja jeg kom et lag måtte, mellem hækken, og pladen, og så godt med polyester til at udfylde div ujævnheder.

Da det så var hærdet, støbte jeg pladen helt inde, med et par lag måtte/polyester.

Jeg tror kun du kan bruge en malepistol, hvor beholderen sidder ovenpå, til topcoate.

Hvis jeg skulle male båd igen, så ville jeg prøve med Biltemas topcoate, den virker tynd som maling.
    Eller også ville jeg bruge Hempel polybest.

mvh jens

• #6   4. feb 2009 Okay.. Synes dine forslag lyder gode..

Desuden vil vi også smide en lægte i bunden på båden fra bagenden til fronten, i trykimprægneret træ og støbe den fast til bunden med glasfiber.. Glasfiberen binder vel fint til trykimprægneret træ ikke?

Kommentér på:
Renovering af WITH