{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Ventilation af propel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle herinde der ved noget om propeller og ventilation af propeller.
Jeg har en sea ray 160 med en mercury 115hk 2 takter.
Da jeg fik båden var der en rustfri propel fra turning point på med 19 tommer stigning. Min motor tog over 6000 rpm.
Så har monteret en alu fra samme firma med 24 stigning. Nu er mine rpm faldet til 5200 ca.
Mit problem er at jeg kan ikke bare give fuld gas fra langsomt sejlads uden min propel mister greb. Motoren tager fuld omdrejninger men skruen har ikke ordentlig fat efter min mening.
Det samme gjorde den med den gamle rustfri.

Min kavitationsplade ligger ca 35mm over kølen af båden. Men båden har indbygget setback på ca 200mm og der er kavitationspladen under det punkt.

Er det mine propeller der ikke har ordentlig fat? Motoren kan ikke sænkes mere.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reparation af plæneklipper (benzin) 600 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 720 kr.
  • Udvendig og indvendig vinduepudsning, 1 plan hus, 16 alm vinduer og 4 store vinduer 800 kr.
  • Tæt rørforbindelse i vandledning 2.000 kr.
  • Opsætning af Velux mørklægnings gardin ( ovnlys vindue ) 750 kr.
  • Installation af 2 pendler 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventilation af propel
Kommentér på:
Ventilation af propel

Annonce