{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Båd og motor. {{forumTopicSubject}}

Kære BådGalleri,
Jeg står med muligheden for at købe denne 17fods Exel Challenger fra 90'erne. Der sidder en Mercury 2 takts motor, 75hp. (Kan ikke finde andet information på den.. Men se evt billeder)
- For 6 år siden sejlede sælger på grund med den og ødelagde armen derpå. Så den har fået ny arm monteret og har faktisk stået stille lige siden..
Jeg ved intet om bådmotorer (endnu) men mangler et projekt til vinteren.. Hvis jeg siger at prisen ligger på 10k for hele det sæt i ser på billederne, vil i så tro at man kan få liv i den gamle dame igen ? Er den 7-10k værd?

Mvh Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd og motor.
  • #1   29. jul 2017

    profilbillede
  • #2   29. jul 2017

    profilbillede
  • #3   29. jul 2017 Til den pris ville jeg intet frygte.. en 2 takts motor er nem at skrue på. (Hvis den overhovedet fejler noget). Den skal du nok få lidt sjov ud af

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #4   29. jul 2017 Ville også hoppe på den til 10 lapper smiley

  • #5   30. jul 2017 Kærlighed og tid ...samt lidt kontanter..... så vil du få MANGE timers sjov ud af den smiley smiley smiley smiley
    Alt med båd koster penge, men med en fornuftig tilgang til ting kan du komme rigtigt langt, det tager bare lidt tid at finde de rigtige ting til den rigtige pris.
    Så tag den tid det nu tager at få den sat istand, ellers løber du sur idet hvis den hele tiden driller når du kommer ud på bølgen blå.... det er pisse træls at komme i havnen med forventninger helt i top om at have en hel dag med vand sjov.... for at tage hjem igen efter en halv time pga. en lille ting man sådan set godt vidste var lidt defekt... sååååå tålmodighed... og du vil elske den båd ... plus du vil blive super glad for evt andre både du vil have ....
    Såååå 7-10 stykker ....... gør det ... held og lykke...

    PS. Hvis du ikke har speedbåds kort, så husk at tage det........


  • #6   30. jul 2017 kendte problemer på mercury outboard... stator og cdi... lidt dyre stumper men ellers en fin båd til en meget billig penge

  • #7   30. jul 2017 hvilken arm er ødelagt.... kan se motor har trim


  • #8   30. jul 2017 Okay, tusind tak for alle svarene! I er de bedste!

    Hvad er Trim? Jeg ved faktisk ikke hvad der helt præcist skete. Jeg fik af vide at den var sejlet på noget og havde fået ny arm.


  • #9   30. jul 2017 Mon ikke der menes ben måske ?

    Det lyder mere plausibelt hvis den har været på en sten eller andet.


  • #10   30. jul 2017 Jo det lyder rigtigt!

  • #11   31. jul 2017 Trim er den anordning der løfter/vinkle motor op/ned.
    Og som man kan bruge under sejlas for at få bedre " greb" alt efter forhold, det er noget man kan lege med når man kommer på vandet, så man får en smule indsigt i hvordan det virker under sejlas, det bruges også til at hæve motor/ben ved sejlas på lavt vand, så man ikke skader ben/propel ved at ramme bund/sten.
    Man må ALDRIG hæve/vinkle motor så meget at den ikke kan suge vand ind til køling, hvis motor ikke passer i ben længden til båden, ja så kan der faktisk komme et tidspunkt hvor vandet "forsvinder" ved indsugningen under sejlas, så er det man kan trimme motor så den igen har vandet i indsugningen. ( self også sætte farten ned )
    Derfor er det vigtigt at lære hvordan båd/motor/vand opfører sig, især i forhold til hvor mange og hvordan ting/folk er placeret i båden, bare en dunk med 20 L benzin kan gører en foreskel smiley smiley
    Det er ikke noget som der er en almen opskrift på.... så det er metoden ...prøv/leg og lær.. men det er jo heller ikke en dårlig måde at lære på... man er jo på vandet he he


Kommentér på:
Båd og motor.

Annonce