{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Tomgang ryster/hakker evinrude 40 hk {{forumTopicSubject}}

Hej

Evinrude 40 hk 2 takt 1994

Har forsøgt at indstille mine 2 karburator.

Helt ind og 2,5 omgang ud på begge. Herefter har jeg prøvet at finde sweetspot men den hakker desværre. Over ca. 1500 rpm stopper hakkeriet

Jeg har prøvet 1,5 omgang som grund men der kan den ikke starte eller holde sig igang uden choker.

Den sejler fint i de høje og i tomgang kan den godt holde sig igang men den er urolig. Er det ikke muligt at få den helt rolig så den ikke ryster i tomgang?

Jeg har ultralydsrenset karbu og indstillet dem til 800rpm +/-

Den trækker fint knist 2 cm.

148 psi på begge stempler.




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tomgang ryster/hakker evinrude 40 hk
  • #1   3. aug 2017 havde en 20 hk evinrude der gjorde lidt det samme.
    Det fik jeg løst med en fin justering af tænding.


  • #2   3. aug 2017 Ok Peter jeg kigger på tænding. Dog er den ifølge manualen sat rigtig

  • #4   3. aug 2017 Jeg har fundet ud af at 5 halve omgange er grundindstilling også omkring en kvart ind eller ud. Så kører den sådan set ok. Måske er det bare mig der er hysterisk:)

    En totakter bliver vel aldrig helt rolig?


  • #5   4. aug 2017 Lille Update

    Timingen stod forkert i tomgang. Stod ca 4grader btdc skal stå 0-2 atdc

    Det hjalp en hel del. Den slår slet ikke på samme måde og er blevet betydelig mere støjsvag. Næsten ingen rystelser.

    Ind jeg satte timingen prøvede jeg at lege med luftskruerne på karburatoren. Her kunne jeg næsten få omdrejningerne op på 1000 med helt lukkede spjæld i tomgang. Efter jeg fik sat timingen på det rigtige kunne jeg kun regulere tomgangen i skalaen 680-840 omdrejninger.

    Det siger måske sig selv for hvis jeg har forstået det rigtigt så bliver knisten kraftigere i takt med at timingen stiger.

    Så tænker at hvis man selv står en anden gang og kan regulere så højt så bør man kigge på timingen.

    Den skal stå 19 btdc ved wot hvordan sætter i det uden at røre ved tomgangstimingen?

    Jeg har selvfølgelig googlet:)

    Stiller man virkelig på timingen med 5000omdrejninger ude på vandet?

    En anden skrev at man skulle trække 4 grader fra, jorde tændkablerne, pille tændrørerne ud. Ja og så indstille det på land. Hvordan gør i?


    profilbillede
  • #6   4. aug 2017 .

    profilbillede
  • #8   10. aug 2017 Jeg fik indstillet den. Det var i manualen en hel fremgangsmåde synd og linc - tænding sættes til 0-2 atdc ved tomgang. Advanced spark armen sættes til 6,4cm. Mere kan der ikke rigtig indstilles.

    Tak for dit svar


  • #11   10. aug 2017 Jeg er lige i Tyrkiet men vil gerne ringe når jeg kommer hjem. Hvis du helt styr på det.

  • #14   10. aug 2017 1994 - 40tlere

Kommentér på:
Tomgang ryster/hakker evinrude 40 hk

Annonce