{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad vejer en shetland sealark 15 fod
  • #1   3. apr 2009 Hejsa.

    Du kan finde nærmere info om hende her.
    (link fjernet)

    Altså burde hun veje 250Kg uden motor, batteri og udstyr.


  • #2   3. apr 2009 Tak for svarene .Der er vand i båden meget vand .har opdaget et lænsehul under foreste sæde i kabinen der står meget vand ,har sikkert været brugt til at pumpe vandet ud.Men det løser jo ikke på det våde skum.vil prøve at pumpe vandet væk i morgen og se hvor mange liter der er over kølen. Men jeg må jo nok skære dørken op, hvad kan man bruge som ny flyde balast ,er der nogle gode råd

    Lars


  • #4   3. apr 2009 Takfor de gode råd

    kan man ikke bruge flamingo støbe plader de er brandbare men det er hele båden jo, og de liger jo under dørkpladen

    Lars


  • #5   3. apr 2009 Bliver de opløst blot de rør ved skroget eller er det flydene polyester
    Lars


  • #6   4. apr 2009 synkfri betyder jo bare at den ikke går til bunds som en sten men holder sig i overfladen, men det betyder ikke at den ikke bliver fyldt med vand og den hellige grav er velbevaret. Ved at din båd er "synkfri" kan du bugsere den hjem og trække den op af vandet hvis den "synker", en ikke "synkfri" forsvinder ned i dybets mysterie alla Titanic, farvel og tak båd, køb en ny. jo mere skum der fyldt i den jo nemmere kan den holde sig oppe, det er lige som at give sin båd redningsvest på.

  • #7   4. apr 2009 det lyder som om du har oplevet det, så er det godt jeg har set det modsatte, måske ikke lige med nøjagtig den model men en anden shetland, der var "sunket" i havnen, og den "flød"stadig væk

  • #8   4. apr 2009 Ja det er ikke mange liter jeg kan pumpe op så det må jo stå i konstruktionen.Min har en helt flad dørkplade med en sump agter,, det er måske ikke originalt ,men lavet efterfølgende,på billederne af de andres er dørken ikke sådan.Den" gamle "konstruktion er måske neden under.

  • #9   4. apr 2009 Jeg kan vel nok prøve at sejle lidt forsigtigt med den men synkefri er den jo ikke med vand i skummet.vandet svare vel til 1,5 mand ombord.ved i om den er godkend til 4

  • #10   4. apr 2009 Nu har jeg taget dørken op og fjernet det meste af skummet det er DRIVENDE vådt det er ikke den originale dørk og opskumning ,der ligger et par langsgående trekantslister helt friske men våde lige under dørkpladen ,jeg opdagede at der var et 10 mm hul i dørkpl. det er nok skurken .Jeg fjerner alt skum,laver et par tværgående afstivninger med pasage under ,får lavet en alu plade til dørk ,laver lænsehul i sumpen,undlader at opskumme,så kan vandet ,hvis der kommer noget ,tappes ud i sumpen og videre via pumpe ,eller på land bundpropen.ud af bådenJeg har jo kun en 25 hk på så mon ikke den bliver stabil nok på den måde Jeg tror heller ikke at skummet kan holde den flydende slet ikke hvis det er fyldt med vand
    og det kan det jo tydeligvis hurtigt blive og så gentager problemet sig jo igen. igen . Tak for di gode råd

    Lars S


  • #11   4. apr 2009 jeg har lavet et album med et par billeder fra idag ligger på min profil

  • #13   5. apr 2009 Ja skummet var totalt mættet med vand det må være kommet ind gemmem hul ved manglende skrue 10mm hul i dørkpladen.
    Det er flot arbejde din jolle renovering
    Jeg vil lade 5 cm. blive hele vejen rundt. lave 2-3 spandere .et par langsgående lægter.Tilskære en alu plade til at lægge oven på ,enten løs med 4 par vridere ,eller i tætnings masse ,måske findes der noget særligt velegnet ,hvis pladen ligges i tætnings materiale laver jeg en inspekstions lem agter,kommer der vand ind har jeg et lænsehul både ved foreste stuverum, og agter ved pumpe brønd,her kan jeg få vandet ud,da jeg undlader skummet.


  • #14   5. apr 2009 Jeg har også været turen med vådt skum igennem.
    Tro mig det er arbejdet værd at vide at det stads er væk.
    Jeg mangler at få tømt agterskibet, det skal jeg igang med nu.
    jeg har et fotoalbum om hvordan det forgik i stævnen.
    Hvis du har spm. vedrørende glasfiberarbejdet så spørg bare.
    http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=326

    Jan


  • #16   5. apr 2009 Hvis pladen bliver selvbærende kan spanderne måske helt undværes.alternativt skrues på pladen og der efter når pladen lægges i støtte siderne i kølen .den er jo ikke særlig dyb,og mågevinge profilen giver jo en god stabilitet,jeg vil helst undgå glasfiber arberdet

  • #17   5. apr 2009 Der var ingen spander i det jeg tog op ,men skummet har jo gjort den formstabil

  • Flemming P
    Flemming P Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #18   19. dec 2020 Hej Lars
    Jeg er ny bruger og læser med stor interesse dit arbejde med at få vådt skum ud af din sealark. Jeg har netop købt en sealark og kunne godt tænke mig at se de billeder du omtaler og evt sparre lidt hvis jeg skulle støde på udfordringer i min eget kommende projekt. Er det noget du er frisk på? Hvordan kan jeg tilgå dine billeder?


  • Lars W
    Lars W Tilmeldt:
    nov 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #20   5. nov 2021 Spændende løsning og links til billeder. Tak!
    Skal igennem det samme i vinter.
    Hvordan får man 'badekar' /gulv-kar i kahyt løs ?
    Håber nogen kan hjælpe.

    Pf. tak, Lars W


Kommentér på:
Hvad vejer en shetland sealark 15 fod

Annonce