{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.367 visninger | Oprettet:

jack b
jack b
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Osmose {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen smiley

Min båd har fået osmose, ikke bare under bunden men også oppe på skvatbordet og rundt inde i cockpittet.
Mit spørgsmål er så, hvad vil det komme til at koste hvis man skulle have det lavet?
Det er en 18 fods sejlbåd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Osmose
  • #1   16. apr 2009 Du skal hendevende dig hos en en båd bygger eller andre der har forstand på dette, prisen kan ikke rigtig siges før du har fået båden vurderet!

• #2   16. apr 2009 Det kan koste en større herregård på landet!
    Eksempel fra den virkelige verden: 39 fods motorbåd med osmose i bunden.
    3 tilbud. 1. bud 250.000 kr. 2. bud 150.000 kr 3. bud 98.000 kr
    Så du må ud og forhøre dig ang. priser. det er selvfølgelig billigere med en lille båd det billigeste tilbud i ovenstående, var på Agger Værft..

• #3   16. apr 2009 Min fars 28 fods motorbåd fik han lavet for 25-30.000,- hos et værft i Gråsten ( det er dog et par år siden)

MVH Frank

• jack b
    jack b Tilmeldt:
    apr 2009

#4   16. apr 2009 hold da op det er dyrt!!
    Tror vist jeg heller selv må igang...
    Men hvordan gøres det rigtig?

• #5   16. apr 2009 hej det kommer an på om du selv kan lave lidt glasfiber , men først skal båden tørre helt ud enden du går i gang med den, og jeg mere tørre helt ud, da væskende skal være væk enden du går i gang du er velkomme til at ringe for at høre hvordan det skal laves ,nu ved jeg ikke hvad det er for båd du har men det kunne og så være røstjerng der ved at være løse det sker tit for båd fra omkring 75-79årg,

• #6   17. apr 2009 Lidt afhængig af hvor slemt det ser ud, skal al gelcoaten høvles af.

Masnedø marinecenter udlejer en gelcoathøvl som du kan bruge til denne opgave. Bagefter venter et arbejde med at vaske og udtørre glasfiberen, derefter slibe, spartle, male.

Der er nogen som påstår, at der ikke kan gå osmose i glasfiberen over vandlininen. Men uanset hvad der er rigtigt, kan der godt med tiden komme fugtskader i glasfiberen over vandlinien, som tilsyneladende ikke har noget med osmose at gøre.

Jeg har set bobler i glasfiber, hvor der ikke er nogen eddike lugtende væske i, som ellers kendetegner osmose, når man kradser i dem.

Disse bobler er formentlig en fugtskade af en anden type end rigtig osmose.

• jack b
    jack b Tilmeldt:
    apr 2009

#7   17. apr 2009 der er eddike lugt i det hele desværre.. Det kommer til at tage en krig af tid. Skal man til at høvle alt af eller er det kun i cockpittet hvor det er man behøver og så et godt stykke hen over det der ikke er angrbet, eller skal man tage det hele?

• #8   17. apr 2009 Det er nok at tage det af som er ramt og lade resten være. Men som du beskriver, tag lige lidt ekstra, så man er sikker på at osmosen er fjernet.

• jack b
    jack b Tilmeldt:
    apr 2009

#9   18. apr 2009 okay.. Mange tak smiley

• #10   19. apr 2009 hej Jack'
    jeg har hørt en pris på ca. 1500 kr. pr. m2, hos Mathis bådværft i Aalborg.

Kommentér på:
Osmose

Annonce