{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.974 visninger | Oprettet:

glasfibermåtte eller vævet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal ha rep. min bund/køl på båden da den desværre tager vand ind der.

Ved godt alt der med at få det tørret helt op. og få tjekket for osmose.
med mit spørgsmål er lidt mere om jeg skal bruge glasfibermåtte eller den der er vævet?
Er der nogen fordel ved den ene eller den anden.
tænker her på det/ de lag der bliver lag på udvendig.
indvendig har jeg tænkt at bruge fibermåtte.

vh
Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  glasfibermåtte eller vævet
  • #1   6. sep 2017 Forsimplet lidt, så er glasfibermåtte nemmest at arbejde med, men glasfibervæv bliver stærkere. Men det kræver jo at man er i stand til at få al luften ud mellem lagene for at væv bliver stærkere.
    Jeg ville bruge måtte medmindre du har en del erfaring med at lave glasfiber, det gjorde jeg også selv da jeg lavede kølen på min båd i foråret.

• #2   9. sep 2017 Tak for svaret. tror den får et lag med vævet fiber udvendig så.
    og så må tiden vise hvordan den ser ud indvendig når jeg får åbnet ned til bunden.

• #3   9. sep 2017 Jeg ville åbne indvendigt først hvis jeg var dig.
    Det dur ikke at der er fugt på indersiden, hvis din udvendige rep skal blive godt.

• #4   9. sep 2017 #3
    der bliver skal heller ikke lavet noget fiber arbejde før alt er inspireret og fugt er væk. og skal også først ha set hvordan evt skader indvendig. samt udvendig.

• #5   9. sep 2017 Hvordan er skaden sket på kølen?

På min båd var det en gammel skrue tidligere ejer havde ladet sidde i kølen som havde tilladt bundvand at trække ind i kølen og ødelægge glasfiberen indefra, så den blev blød.

• #6   9. sep 2017 ved faktisk ikke helt hvad der er sket.
    fik slebet bunden godt ned sidste vinter og langt ny gelcoat på.
    men lige midt på bunden/kølen er næsten alt gelcoat væk igen. så der er noget gået galt
    og da jeg har ude og fiske en længere tur sidste gang. opdagede jeg meget vand i bunden af båden.
    og kunne se dagen efter af den dryppede lidt fra bunden med saltvand. så mistænker nogen revner/skader på kølen jeg ikke fik med sidste gang.

Kommentér på:
glasfibermåtte eller vævet

Annonce