2.974 visninger
|
Oprettet:
glasfibermåtte eller vævet {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står og skal ha rep. min bund/køl på båden da den desværre tager vand ind der.
Ved godt alt der med at få det tørret helt op. og få tjekket for osmose.
med mit spørgsmål er lidt mere om jeg skal bruge glasfibermåtte eller den der er vævet?
Er der nogen fordel ved den ene eller den anden.
tænker her på det/ de lag der bliver lag på udvendig.
indvendig har jeg tænkt at bruge fibermåtte.
vh
Peter
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 13 Svar: 141
Jeg ville bruge måtte medmindre du har en del erfaring med at lave glasfiber, det gjorde jeg også selv da jeg lavede kølen på min båd i foråret.
okt 2016
Følger: 4 Følgere: 62 Både: 2 Emner: 28 Svar: 174
og så må tiden vise hvordan den ser ud indvendig når jeg får åbnet ned til bunden.
jul 2009
Det dur ikke at der er fugt på indersiden, hvis din udvendige rep skal blive godt.
okt 2016
der bliver skal heller ikke lavet noget fiber arbejde før alt er inspireret og fugt er væk. og skal også først ha set hvordan evt skader indvendig. samt udvendig.
jul 2009
På min båd var det en gammel skrue tidligere ejer havde ladet sidde i kølen som havde tilladt bundvand at trække ind i kølen og ødelægge glasfiberen indefra, så den blev blød.
okt 2016
fik slebet bunden godt ned sidste vinter og langt ny gelcoat på.
men lige midt på bunden/kølen er næsten alt gelcoat væk igen. så der er noget gået galt
og da jeg har ude og fiske en længere tur sidste gang. opdagede jeg meget vand i bunden af båden.
og kunne se dagen efter af den dryppede lidt fra bunden med saltvand. så mistænker nogen revner/skader på kølen jeg ikke fik med sidste gang.
glasfibermåtte eller vævet