{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Niels C
Niels C
Tilmeldt:
1. jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Olieskift på Mercuiser 4,3 EFi {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal skifte olie på en Campion Chase 580 fra 1998. Motoren er en Mercruiser 4,3 EFi med 210 hk.

Hvordan skal man lige bære sig ad med at dræne olien? Foregår det med bundprop, som på biler, eller er der en speciel anordning på motoren?

Hvad med opstart? Kan motoren tørnes på nogen måde? Der er remote olie filter på, så det sidder oppe i højde med topstykket, og ville gerne lige have olietryk på inden den slår i gang.

På forhånd tak

Niels


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Olieskift på Mercuiser 4,3 EFi
  • #1   1. jun 2009 Jeg bruger en oliesuger - kan købes i de fleste bådudstyrsbutikker.

    Olieskift er overstået hurtigt, nemt og bekvemt og næste uden olie på hænderne....:):):)



  • #2   1. jun 2009 det skal suges op... klart nemmest... igennem oliepinden... mener dog på nogle af de 4.3 liters at det godt kan tage lidt tid da oliepinden ligesom ligger i et kammer for sig selv som man suger tørt....
    Vedr opstart. du kan pille stikket af din tændspole og tørne på starteren til der er olietryk hvis det er.. skulle ik være nødveningt men har da aldrig nogensinde skadet at passe ekstra godt på sin motor


  • Niels C
    Niels C Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   1. jun 2009 Fandt ud af det med oliepindstricket. Fulgte røret ned, og så at det gik på aller nederst i bundkarret. Hentede lige en pumpe ovre i firmaet, så det gik meget nemt. smiley

    Nu har jeg så bare et nyt problem, jeg kan simpelthen ikke få liv i motoren. Den startet sgu ikke. Den er blevet vinterkonserveret, og har på fornemmeren at det der spray der kommer ind i kamrene er hårdt ved tændrørene. Har ikke checket om der en gnist, men den slog en meget kort prut da starteren havde snurret i 4-5 sekunder. Siden har den ikke sagt en ski.

    Måske der skal nye rør i for at den springer i gang. Har tørnet den uden rør i, og så lugter der en smugle af benz i motorrummet, så satte jeg rør i igen, efter at have renset dem med lidt spray, og det hjalp ikke. Det er sgu træls når man ikke kan dreje nøgle og kigge omme bagi samtidig.

    Har i oplevet nogle ting der skal udskiftes ved sæsonstart efter vinterkonservering?

    Niels


  • #4   2. jun 2009 har dy fyldt friskt benzin på?? sådan noget benzin som har stået hele vinteren har det ik skide godt med at skulle brænde...

  • Niels C
    Niels C Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   2. jun 2009 Jeg har tænkt på benzinen, men det har sgu virket alle de andre somre hvor den har skulle startes op... Så er man sandelig glad for indenbordstank! Not!

  • #6   3. jun 2009 Hehe.. ja men afhængig af hcor meget du har på kan du evt bare fylde den helt op med nyt benzin.. burde gøre det.. hvis det er der hvor problemet ligger

Kommentér på:
Olieskift på Mercuiser 4,3 EFi

Annonce