{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.671 visninger | Oprettet:

Motor tager ikke gas i gear?? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter....

Jeg har en 55 hk yamaha 2 cyl. 2 takts.

den har sejlet fint indtil for en uge siden, hvor den efter at have været gået ud, hvilket den gjorde tit, fordi jeg ikke lige havde fået justeret tomgang, så ville den ikke starte igen, og jeg fik desværre tappet batteriet, og kunne derfor slet ikke få gang i den. nu har den så stået en uge, og batteriet er opladt, og jeg tog smed den i vandet. den startede fint fint, og tog efter et par minutter til opvarmning, også fint gas i frigear. så vi tog derudaf, men ligeså snart jeg satte den i gear, kunne den ikke tage nogen omdrejninger. hvis jeg satte den i frigear igen, og gav den frigears gas, var der intet problem, kun ligeså snart den blev sat i gear. den kunne måske komme op på "hvad jeg kan høre mig til" 1200 - 1500 omdrejninger! normalt er motoren meget villige til at tage gas og omdrejninger, og trækker nemt båden op at plane, men den kunne ikke engang få den over 5 knob!.....

Hvad kan der være galt?

Jeg har tjekket tændrørene, og de var fine begge to!

jeg har kigget ind i karburatorerne, og der ser også pinligt rent ud, den har fået ny benzin pumpe sidste år, og ja jeg har husket at åbne udluftningsskruen på tanken;-)

håber i kan hjælpe hurtigst muligt, da jeg jo gerne ville ud og lege lidt med kneeboardet og tuben i weekenden;-)

på forhånd tak;)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor tager ikke gas i gear??
  • #1   20. jun 2009 Hej skipper, hvis motoren ikke har væres varm, så tjek om den laver gnist på begge tændrør, hvis den gøre det er det endten benzin, eller en utæt pakning.......

  • #2   20. jun 2009 det lyder som dit gear gas kabel sidder forkert

  • #3   20. jun 2009 prøv og tage dækslet af motorern og se og om kablet bevæger sig nede på kaburatoren

  • #4   20. jun 2009 Kablerne fungerer fint, og den reagerer også på gassen, og begynder jo også at sejle, den vil bare ikke rigtig stige i omdrejninger, ligesom hvis der var spændt en færge efter den, som den skulle trække.....

  • #5   20. jun 2009 umiddelbart vil jeg gætte på at du har justeret noget forkert.

  • #6   20. jun 2009 prøv at give den lidt mere luft

  • #7   22. jun 2009 Hey gutter...

    Vil lige følge op på mit problem..

    Jeg fik stort set hovedrenoveret hele motoren inden jeg fandt fejlen :S
    Først tjekkede jeg tændrør, derefter rensede jeg begge karburatorer, og tjekkede om svømmerne virkede som de skal, og alt fungerede lige efter bogen.
    Så skiftede jeg benzinfilteret, og tjekkede om pumpen lavede nok tryk, og det gjorde den. tjekkede alle benzin slanger, alt var i orden!
    Så var jeg i vandet igen, og den sejlede ligesådan!
    hjem igen.... tjekkede tændingen på begge tændrør igen, og der var selvfølgelig ikke gnist på det ene.
    tjekkede tændspolerne, og de virkede begge to, så tilbage var der kun at skifte tændingsboksen, så det gjorde jeg, og så sejlede den ellers perfekt i et par timer, og så gjorde den det fandme igen, så troede den havde knallet endnu en boks, så hjem og pille den af, og så fandt jeg ud af ledningen var knækket i den ene tændspole, skiftede tændspolen, og nu sejler den perfekt;)
    Mange tak for hjælpen alligevel;)


Kommentér på:
Motor tager ikke gas i gear??

Annonce