{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.304 visninger | Oprettet:

suzuki df70 problemer {{forumTopicSubject}}

jeg har en suzuki fd70 fra 2004 4 takt
den kan ikke starte
det startede med at der ingen tænding var på den. det var så et main relæ der var irret. også tænke jeg yes så køre det bare. men nej der kom godt fint god gnist men den startede ikke.e
har så målt alle følerne igemmen uden og finde en fejl. og den kan heller ikke selvom den får en lille snaps.
har så flyttet ledningsnet, styreboks, svindhjul, knastog krumtap sensor, olietryks kontakt, fri gears kontak, og gasspjælds føler og map sensor. over fra en skadet motor jeg har til og stå. for så burte det elektriske da virke. men den starter stadig ikke. og nu er jeg ved og få grønne hår.
nogen der har nogen forslag. ??????
benzin pumpen køre også og der er tryk på benzinen.
har godt nok ingen kontrol boks til den. så i stikket til den har lust 2 ledninger så der kommer tænding på. så sat en ledning på til starteren. det burde vel være nok. i følge ledning diagrammet til en 90hk burde det være nok.

hjælp hjælp






Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  suzuki df70 problemer
  • #1   24. jun 2009 hej
    Nu har du så gnist og våde tændrør eller hvordan? jeg kender ikke sådan en df70 så godt, men er der ikke noget elektronisk choker på sådan en? for den kan være meget svær og starte uden choker, prøv evt og start den på gas og se om den ikke selv kommer, ellers tror jeg det er et karburator problem du har dig, hvis du er 100% sikker på din gnist er i orden og kommer på det rigtige tidspunkt(kunne du måske have vendt signalet til tændspolerne forkert da nettet er blevet flyttet?)


  • #2   24. jun 2009 det er næppe kaburatorerne den er galt med. da den er med indsprøjtning. lednings nettet er samlet med multistik der ikke kan vende forkert. så det burde næppe være problemet. hvad der sidder af chooker andordninger ved jeg ikke præsis. tror ikke der sidder en seperalt en det burde den styre selv. om den tænder når den skal ved jeg ikke. men har kontrollert alle følerne ved den. og har efterfølgende skiftet dem alle ud. tandremen er også kontrollert.
    skal lige siges den er købt såen. så kender ikke histroriern bag.
    og ja der er god gnist. og der er nye tændrør. og de virker lidt fugtige. har også prøvet med nogen andre.


  • #3   24. jun 2009 michael ja det har du nok ret i.

    nogen der ved hvor meget tryk der må være i ventildækselet?
    synes den puster noget ud krumtapudluftningen


  • #5   24. jun 2009 den trækker fint gnist selvom den er langt fra. er desværre bange for der er noget galt inden i motoren. der er for meget tryk i krumtap udluftningen, så der er nok noget galt.

  • #6   25. jun 2009 har du fået lavet en tryk test af cylinderne? det kan jo være flere ting der kan være galt, men derfor burde den nu kunne starte alligevel, med mindre der er direkte huller i stemplerne...
    Har du justeret ventilerne? for hvis de står helt hen i vejret, så kan den være svær og starte, men hvis de står omkring ,25 i indsugning og omkring ,15 i udstødning er det ikke det halve galt.
    Har du prøvet med start gas? for det tænder meget nemt, og vil gi en indikation om den ville starte. Hvis den ikke vil starte på start gas, så har du enten en for svag gnist, men det skriver du jo du ikke har, så må det jo være tidspunktet hvor den tænder, så prøv start gas... Og hvis det virker så er det dine dyser der ikke åbner.
    Det med et overtryk ved ventildækslet kan skyldes at slangen der kører til filteret er fyldt med en olie/ vandblanding som minder om mayonaise, og det kan stoppe udluftningen, og derved give et overtryk.


  • #7   26. jun 2009 er du blevet klogere på motoren?


  • #8   16. okt 2009 kompressionen var væk på alle cylinder. alle stemple ringe sat fast. eller ingen fejl. skal bare lige ha samlet den igen med nye ringe og pakninger. så er den kørene

Kommentér på:
suzuki df70 problemer

Annonce