{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

Generator forskel? {{forumTopicSubject}}

Hvad er forskellen på disse 2 generatore? altså den ene er en disederet marine generator og den anden er fra en golf 2.
Men hvis generatorens eneste formål er at oplade et batteri er der vel ingen forskel? eller er der?

http://n y t d r e v.dk/generator___12v___80_amp_-p-1495.html

http://thansen.dk/product.asp?c=2920215769&n=361628843&pn=-2090063900

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator forskel?
  • Bent  K
    Bent K Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 2
    #1   1. jul 2009 Hej Steffen, du skal være opmærksom på at det ofte er sådan at marinegeneratorer er isoleret fuldstændigt fra motoren for at mindske risikoen for galvanisk tæring.

hilsen Bent

• #2   1. jul 2009 Bent, det jeg tænker er bare, kan jeg ikke sagtens bruge en alm. bil generator til båden? for sådan en kan jeg købe en sprit ny til 500 kr, fremfor at jeg skal give 3-4k for en mariniseret. hvis den eneste forskel er en galvanisering, ja så kan jeg jo skifte bil generatoren ud mange gange til den pris?

• #3   2. jul 2009 den til marine, mener jeg os er garenteret gnist fri, så den ikke kan sætte ild i gasser der kunne opstå i dit motor rum, og det er en alm generator ikke

• #4   2. jul 2009 Hmm ja okay det kan jeg godt se der ikke er så godt smiley

• #5   4. jul 2009 hmm gnist fri er fint men ! med en benzin motor vil man ofte have gnister fra tændkabler som er halv defekte og det i sig selv er jo osse en stor risiko og ofte årsag til brand . med motor rums udluftning til altid så ville jeg også vælge den billige løsning.

Kommentér på:
Generator forskel?

Annonce