{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta
  • #1   20. nov 2005 Nu kender jeg slet ik noget til Pentamen til spørgsmål 3: JA! motorerne er ikke bygget til saltvandsgennemstrømning og derved ruster de op.. Efter hva jeg ved så holder en indenbords med saltvandskøling ik meget mere end 10-15 år før der skal nye dele + reperatioener til og blokken ender simpelthen med at ruste igennem.. Så det er et stort plus da alderen på motoren samtidig betyder mindre og gensalgsværdien er højere..

  • #2   20. nov 2005 Jeg havde en AQ 151 B i min Draco inden jeg byttede den ud med en V6'er. Jeg sejlede kun en tur inden den blev skiftet, så jeg har ikke den store erfaring med den. Så vidt jeg ved er den stort set magen til en 145.

    Den blev ikke byttet fordi den var kaput, simpelthen fordi jeg ville have nogle flere cylindre.

    Anyway, en ting du skal kigge efter er udstødningsmanifolden, den er ikke ferskvandskølet, så vidt jeg ved, så den bliver spist op.

    Selve motoren skal nok leve i mange år, Volvo motorer er trods alt ikke det ringeste der er lavet. Og med ferskvandskøling behøver man ikke at bekymre sig om tæring i motorblokken eller topstykket.

    Den højere drift temperatur som ferskvandskølede motorer almindeligvis har, betyder bedre økonomi. Men nogen sparegris er motoren ikke. Den drikker en del benz.

    Den er med overliggende knastaksel, så der er en tandrem der skal skiftes af og til.

    Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.


  • #3   6. mar 2006 hej jonni f
    jeg har en vp aq171m/ferskvandskøl det dur hvis det er passet kig efter rust udevendig tag lågert af køleren kontroler at det er kølervæske hold godt øje med den saltvand der strømmer ind for at køle ferskvands siden,
    den skal være tæt og filter skal være rent
    selve maskinen er bygget som en kampvogn ike de store detaljer men holdbar


Kommentér på:
Volvo Penta

Annonce