{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.281 visninger | Oprettet:

svejsning af topstykke {{forumTopicSubject}}

nogen der har erfaring med og få svejs et topstyk

har et topstykke til min suzuki df70 som er tærret i en kølekanal.
det mest optimale vil jo være og købe et nyt men det koster næsten 10000kr inden det hjemme ved mig.
har fundet et firma der er specieret i og svejse i støbealu og dermed også en del topstykker.
noget der har prøvet det.?
det er ikke tærret helt i gemmen med der er ikke langt vej igen. så vil ikke samle den med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svejsning af topstykke
  • #1   2. aug 2009 Hmm altså du kan jo prøve men jeg har dårlige erfaringer med svejsning i støbe alu. Hvis det var noget som bare skulle stå stille på jorden så skulle det nok holde. Men det får så mange rystelser og slag på en påhængsmotor så det næppe holder. Jeg fik dog svejst i selve benet på en motor.

• #3   3. aug 2009 jeg ville prøve det koster jo kun en brøkdel af en ny top, og i værste tilfælde skal der en ny på, og hvis det er en kølekanal eller andet hvor der ikke er så meget tryk på men kun tærring så skal det nok kunne holde.

• theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #4   3. aug 2009 de fleste gange kan sådan et topstykke snildt svejses.

Send det afsted..og hør firmaes dom - De vil ikke lave noget, hvis det ikke kunne holde.

SÅ bare afsted med det. :o)

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Svar: 41
    #5   9. apr 2010 Hej Jesper S
    Jeg går ud fra at du har fået klaret problemet.

Jeg laver den type reparationer til dagligt, Men ser desværre alt for mange mislykkede reparationer, fordi at de fleste der prøver at svejse i støbejern eller aluminium, stål mm. ikke kender legeringen på det de skal svejse.

Alt for mange reparationer mislykkes, på grund af dårlig viden omkring reparationssvejsning. de spiller Russisk roulette, men det er jo også nemt nok. de skal jo ikke erstatte det de har ødelagt.

Der findes specielle reparationssvejsetråde som dækker et meget større legeringsspektre ind produktionssvejsetrådene. De eleminere gætteri, omkring valg af svejsetråd. Så hvis de benyttede dem ville langt de fleste svejsede dele holde.

Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.

Allan L

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Svar: 41
    #6   20. dec 2012 Her er lige et billeder af det jeg laver til daglig.

Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.

Mvh. Allan

profilbillede
  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #7   25. jun 2020 Hej Allan. Hvor henne af holder du til. Har en tæret kølekanal i alu top.

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #8   26. jun 2020 #7
    tryk på hans navn så kommer der kontakt mulighed frem... han har adresse og tlf nummer på..

Kommentér på:
svejsning af topstykke

Annonce