{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.392 visninger | Oprettet:

Magnus S
Magnus S
Tilmeldt:
6. aug 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

honda 15 hk. køling. {{forumTopicSubject}}

Hey er ny her og kunne godt bruge lidt hjælp.

Har købt en honda 15 hk ca. årg. 1998. Der har sejlet uden problemer. fik så problemer med tændingen og fandt ud af det var CDI`en der var gået.
Fik ny på og startet den i en balje med masser af vand. Men nu kommer der ingen kølestråle, har der ellers gjort.
jeg kan mærke den puster luft, er sikker på der er vand nok. Har blæst den igennem og der er god gennemgang.

Har tjekket termostaten den virker men der er meget skidt og ir i studs osv. Så tænker på impellaen eller systemet skal skyldes med noget rensende.
Håber nogen kan hjælpe da jeg gerne vil ud og sejle med denne herlige motor.
MVH magnus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  honda 15 hk. køling.
  • #1   6. aug 2009 puster luft hvor henne...der hvor kontrol strålen kommer...???
    lad den køre i tomgang...hvis den bliver sindsyg varm,, ny impeller,,hvis den bare bliver håndlun..ny thermostat


  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   7. aug 2009 Ja ved kontrol strålen. Termostaten åbner fint. Bare mærkeligt da den havde en god konstant stråle de gange jeg har sejlet med den.
    Bistiller ny impeller i dag.
    Det sider i bennet ikke er der olie i bennet.


  • #3   7. aug 2009 der er olie i gearkassen som sidder nederst... impeller sidder oppe over gear..så der er ikke olie der.....

  • #4   7. aug 2009 kan desværre osse være din toppakning der er gået... prøv evt med en boremaskine på svinghjulet..uden tændrør i også tørn motor med boremaskine....hvis den gir vand er det din toppakning

  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   7. aug 2009 Tror ikke toppakningen fejler noget. Så ville man kunne se det på tændrær eller i olien. Og hvis den er skifter jeg den da bare.
    Har bestildt ny impella så håber det er den.
    Så der frisk tandrem, frisk impella friske tændrør, frisk cdi.
    Så skal der bare skiftes motor olie. sider der ikke et olie filter på sådan en.
    Evt nogen der ved hvordan ventilerne skal stå.
    Tak for hjælpen.


  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   7. aug 2009 Men prøver da det med og tørne den uden rør kan være du har ret. Men der er ingen tegn på det toppakningen. Den burde da ågså pumpe hvis den var røget. Eller trykker kompritionen vandet ud af motoren.

  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   7. aug 2009 Ja er jeg helt sikker på har brugt samme spand før til den motor. Og har fyldt mere vand i nu. smider ny impella og termostat i nu det skader jo ikke, så det ihvf. i orden.
    Men sunes stadig der er meget kalk og salt rester osv i systemet.
    Kan man ikke skylde det igennem med noget min far har foreslået edikisyre da det æder kalk. Men vad ikke om det kan ødelægge noget eks. pakninger osv.


  • #9   8. aug 2009 det er er 4 takt...????? så skal du skifte noget olie på motor.. ja , men hvor olie filter sidder ,, aner det ikk

  • #11   8. aug 2009 aner det ikke......er ikke til honda

Kommentér på:
honda 15 hk. køling.

Annonce