{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Motorstørrelse kontra størrelse på båd {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogen der ved, hvor stor en motor man kan og må sætte på en Crescent 501, motoren sidder i en brønd. Der sidder pt. en 8 Hk 4 takt Yamaha, men kunne godt tænke mig lidt mere power i nogle situationer.
vil helst have en 4 takter igen. Den skal ikke kunne fræse afsted, den skal bare kunne klare en 8 - 10 knob.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motorstørrelse kontra størrelse på båd
  • #1   19. aug 2009 det er svært at se hvor meget plads der er i den motorbrønd, havde du haft motoren hængende rent på hækken var det kun vægten der satte begrænsning, men den størrelse båd kan sagten klare 70 Hk.

  • #2   19. aug 2009 At sætte 70hk på vil ikke hjælpe noget. Røven vil grave sig ned, da båden ikke er planende. (den er iøvrigt ikke bygget kraftigt nok)

    Hvis der er plads til en 10-15hk kan du nok godt sejle med det, men fart mæssigt tror jeg ikke der er så meget at komme efter.

    Jeg startede min tid som skipper på en cresent 435 kompis den var vist godkendt til 6hk, men tidligere ejer var fritidsfisker så når den var fyldt med garn kunne den ikke trække, han havde derfor monteret en 9,9´er. Det gav ikke ret meget fart da den er mere spids i røven end 501´eren, men den kunne så sejle med noget mere last.


Kommentér på:
Motorstørrelse kontra størrelse på båd

Annonce