{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.013 visninger | Oprettet:

Støjisolering af motorrum {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da der intet støjisolering er, i mit motorrum, så vil jeg sætte noget på.

Jeg har tænkt på sådan noget skumgummi lignende man bla. kan købe til biler. MEN en mekaniker forslår et tyndt lag asfalt, fuldstændig som man bruger til feks. bildøre. Han siger det er bedre fordi at det ikke trækker kondens og bliver fugtigt.
MEN hvorfor bruger bilfabrikanter så IKKE dette til motorrum, men i stedet for noget mere "fyldigt" ala skumgummi???

Hvad er bedst?
Hvad støjisolere bedst?

Der er hulrum fra motorrummet ind under højre bagsæde, skal jeg også isolere i dette hulrum, eller er det ikke besværet værd, fordi det ikke giver noget særligt støjisolering?

På forhånd tak for jeres svar:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støjisolering af motorrum
  • #1   20. aug 2009 asfaltplader er til at stoppe resonans med. derfor bruges det ofte når man laver bilstereo. alm lyd isoleres bedst ved at have nogen bølgede overflader som "brækker lyden over" derfor smider man æggebakkeskum i baskabinetter.

hvis det er i motorrummet skal det vel være noget brandsikkert af en art

• #2   20. aug 2009 asfalt lign. plader bruges i døre og større pladedele så metallet ikke runger,vibrerer, ell. hvad man nu kan kalde det, når bla. døren smækkes i. tvivler på at det vil blive lige så effektivt i et motorrum.

• #3   20. aug 2009 Hmm..... et eller skal der gøres, støjen er enorm!

Jeg havde ikke tænkt på det med brandfaren. Asfalten er vel ikke brandfarlig?

Jeg må forhøre mig hos forhandleren...

• #4   20. aug 2009 se her biltema.dk vare nr.36-9214+5+6+7+8+9

• #5   20. aug 2009 De lokale bådudstyrs forhandlere burde have noget liggende. jeg har sev købt nogle selvklæbende skummåtter med et folielag på ydersiden.

• #6   21. aug 2009 Hej.

Har nu også fundet det. (link fjernet)
    Selvklæbende med folie. MEN hvor er "flammepunktet". Jeg fandt noget som var ved 300 grader, men varen var udgået. Er det mon et KRAV at det skal være brandhæmmende eller hvad sådan noget hedder?? eller er der overhovedet nogen krav vedr. den slags??

• #7   21. aug 2009 Altså den mest effektive støjdæmpning er jo nok, at trække håndtaget lidt tilbage. Da det formentlig ikke er aktuelt, ville jeg bruge æggebakkeskum og beklæde med det ud imod cockpittet.
    Se evt. billedet af motorrummet på min Tahoe på min profil.

En anden mulighed for at dæmpe omdrejningerne og dermed støjen er at sætte en propel med større stigning på, men det vil så give nogle andre problemer

Kommentér på:
Støjisolering af motorrum

Annonce