{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Fejlmelding Tohatsu 4 stoke 30 HP MFS {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har tidligere skrivet da min motor bliver ved med at melde en fejl, som i følge instruktionsbogen betyder et af følgende: "Water over temperature", Low oil pressure" eller "Incorrect wire MAP sensor.

'Fejlen meldes når motoren sættes i høje omdrejninger, men ikke når motoren står i "idle speed" - her kan den stå for evigt. Fejlen meldes efter ca 2 minutter ved høje omdrejninger. Motoren starter fint og lyder fint og der er fint tryk og flow på sladderstrålen.

Jeg har allerede gjort følgende;

Renset kølerslanger, sladderstråle, skyllet motoren med div "rense ting" af flere omgange, kørt med/uden termostat, renset og testet termostat, tjekket gennemgang efter termostaten åbner sig, tjekket at det ikke er temperaturmåleren, skiftet impeller, skiftet motorolie til rette foreskrivelser, skiftet gearolie til rette foreskrivelser, renset med trykluft igennem alle slanger jeg kan finde der løber vand i.

Pt er jeg på jagt efter MAP sensoren og oliesensoren, men selv om jeg har oversigt over ledningsnettet og instruktionsbog, kan finde reservedelsliste på nettet, er det ikke lykkedes mig at oversætte numrene fra "ledningsnettet" (se vedhæftede), til hvor de forskellige dele (Olie sensor og MAP sensor) er placeret og derfor kan jeg ikke tjekke disse eller ledninger dertil.

Jeg har vedhæftet "ledningsnettet" og har den originale instruktionsbog, men har brug for hjælp til at finde en oversigt/ kort over hvor numrene fra "ledningsnettet" er placeret på fysisk på selve motoren.

Så mit spørgsmål er følgende:

Er der nogen der generelt kan hjælpe?

Er der nogen der ved hvor jeg finder et kort over fysisk placering af numrene fra "ledningsnettet"?

På forhånd tak smiley

Glædelig jul fra Knud Pedersen


Kommentarer på:  Fejlmelding Tohatsu 4 stoke 30 HP MFS
  • #1   28. dec 2017 Kan du ikke finde ledningen med den rette farve og følge den til målet?

  • #2   28. dec 2017 Kære Lars

    Jo i princippet burde det ku lade dig gøre.

    Udfordringen er at der sikkert løber 500 ledninger i denne motor og der er virkeligt mange i samme farve, så den mulighed er forsøgt i mange omgange desværre...

    Vh knud


    profilbillede
  • #3   28. dec 2017 Din MAP sensor sidder i indsugningen et sted.
    Og olie sensor sidder ind i motorblock et sted. Håber det kunne hjælpe lidt


  • #4   29. dec 2017 Kan du ikke tage ind på et værksted... og meget pænt spørge om de kan vise hvor de sencor sidder.... jeg ved godt at mange værksteder helst ikke vil dele " hemmelige" ting smiley , men der er sikkert et der vil ! ! !
    Jeg har selv haft held med at spørge om ting, og fået svar der hjalp, jeg fandt et værksted der simpelthen havde så travlt at de ikke vidste om de nogensinde vil kunne nå det de havde inde til rep = de vil gerne dele deres viden.
    Håber du finder svar eller du får den hjælp du søger herinde.
    Godt nytår smiley


  • #5   29. dec 2017 Hej Kim

    Du har ret i at det er vejen at går. I går ringede til et tohatsu værksted og har en aftale om at komme derud efter nytår. Så må jeg bide i det sure æble og få sat en pc til, så fejlen kan elektronisk konstateres....
    jeg havde bare en 'naiv' ide om at jeg ku slippe for at betale:)

    Godt nytår til dig også smiley


  • #6   29. dec 2017 Ja jeg vil også heller selv, men er lidt på herrens mark når det gælder udlæsning af fejl på min ( mercury ), og ligefrem og give flere tusind for en udlæser ... ja der er jeg sgu nok for nærig, det er jo ikke noget der bruges af private ( heldigvis ikke smiley ), den eneste fejl jeg har haft, var en termostat hvor den var knækket i toppen, og der havde en udlæser ikke have sagt noget overhoved smiley
    Men som skrevet ! ! ! håber du får det løst .... gerne billigt smiley smiley


  • #7   29. dec 2017 Jeg har lavet en aftale med det nærmeste Tohatsu værksted om en fast (og ok rimelig pris) for at få lavet en CPU fejllæsning. Så håber jeg der er tale om en CPU fejl, som han også mente det var. I såfald det var en mekanisk fejl med den her fejlmelding, var det første gang i hans tid, som Tohatsu forhandler, at han havde mødt det på den her motor. Så nu krydser jeg fingre og har en aftale efter nytår.

    Men som du skriver er det da bare sjovere selv at kunne løse problemerne med båden selv - det er både sjovere og billigere ikke mindst:)


Kommentér på:
Fejlmelding Tohatsu 4 stoke 30 HP MFS

Annonce