{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

For mange omdr... {{forumTopicSubject}}

Hey folks smiley
Var lige en tur på søen igår for at afprøve et nyt wakeboard og ny-renset / justeret karburatorer, og hold ta op der var knald på. Men nu trækker jeg ca 6200 omdr med en 12 " skrue, hvor jeg mener den burde ligge lige 400 lavere, altså 5800 ? men spørgsmålet er bare om jeg så taber accelrationen ved at gå op i en 14 " skrue istedet for, for man kommer virkelig godt op nu og sejler 65-70 km/t ( målt ud fra gennemsnit på tryklog og gps ). Men lad mig høre hvad i tænker smiley

Mvh
Casper Nyland

PS : En 2 takts mariner med 60 hk fra 1990 vi snakker om


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For mange omdr...
  • #1   17. sep 2009 Jeg ville nok vælge at sejle med en din 12" propel når du står på wakeboard, og med en 14" til almindeligt sejllads.

    6200 rpm er lige til den gode side, men der kommer du vel ikke op når der står en på wakeboard???

    2 propeller er det optimale, ellers ville jeg nok vælge en 14".
    Prøv! Du ved jo ikke hvor meget acc. den evt. vil tabe med en 14"


  • #2   17. sep 2009 Jo, iflg. omdrejnings tælleren var det ca 61-6200 med en bagefter uanset om det var kneeboard eller wakeboard...Men kan motoren tage skade da af de 400 omdr for meget ? jeg mener, en bil kan jo sagtens køre med max omdr når den er odrentligt varm, lidt det eneste sammenlignings punkt jeg liuge har smiley og evt. nogen gode links udover billigpropel.dk til en billig 14 " ?

    Mvh
    Casper


  • #3   18. sep 2009 Sejler du 70 km/t med en på wakeboard bagefter???? :0

  • #4   18. sep 2009 Tja som sagt gps og tryklog er i gennemsnit målt til 68 km/t så det er da deroppe af smiley det er fedt på kneeboard, men har på ingen måde lært at styre det på wakeboard endnu, men det kommer jo nok... smiley men du starter jo bare stille til man kommer ordentligt op og hvis der ellers er fladt vand, hvad der ofte er i den lille hjørne krog vi sejler i, i skanderborg sø, så er det da bare at give den gas...

    Casper Nyland


Kommentér på:
For mange omdr...

Annonce