{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.592 visninger | Oprettet:

Bundmaling af ny båd {{forumTopicSubject}}

Veeed det godt,d er er masser af tråde med emnet. Men nogen er om gamle både, nogen er om både som skal omlakeres for at være pæne osv. derfor bliver jeg i tvivl.

En automaler skylder mig en tjenest.

Da jeg skal have båden i vandet hele sæssonen, så vil jeg bundmale den. Nogen råd om:

Hvilken bundmaling?

Hvilken størrelse dyse skal han typisk bruge på malerpistolen (måske han godt ved det selv!)?

Skal der grundes?

Hvor mange lag maling?

Mange tak for de fine svare, jeg ved jeg får;-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling af ny båd
  • #2   13. dec 2009 Jeg sprøjtede mit bundmaling på med en overkop pistol jeg normalt bruger til sprøjtespartel. Det fortrød jeg ihvertfald ikke. Det tog næsten længere til at dække kanten af end det tog og male, 2x10 min. 2 lag. og det er en super glat overflade du får ud af det i forhold til når man ruller det på.

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #4   13. dec 2009 Jeg brugte hajskind sidste år og den stod så flot i efteråret. Ingen ruer af betydning og tog 30-1 time at skylle hele båden over.
    Den skal kune have hver 2. år, så det gør jo heller ikke noget...

    http://www.sejlerland.dk/nyheder/hajskind-fremtidens-bundmaling/


  • #5   15. dec 2009 Jens@
    Det var selve bundmalingen. Hempel hardracing. Den må fortyndes x% så den kan sprøjtes på. Kan ikke lige huske hvor meget, men det står på bøtten.


  • #6   17. dec 2009 Okay.

    DVS: at jeg kan:

    1. Iflg. Dennis - male med en form for sprøjtepistol uden grunder, uden at matslibe??

    ELLER: (iflg. Jens)
    1. Matslibe
    2. Grundmale.
    3. Male med grundmaling

    Er det korekt forstået?

    Hvad syntes I? Den første fremgangsmåde, elelr den anden - undskyld for at være langsomfattende..?


  • #7   24. dec 2009 tony.

    Jeg gav ikke grundmaling først på min. Men det vil kun sidde bedre med grundmaling. Dog skal overfladen slibes først før maling.


Kommentér på:
Bundmaling af ny båd

Annonce