10.750 visninger
|
Oprettet:
import af båd fra USA {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg ved godt at I har haft det oppe og vende ang. import af båd fra USA.
Men hvis der er nolge der har erfaringer ang. dette eller råd modtages de med kyshånd.
jeg har nemlig fundet en Bayliner 3055 derover som jeg godt kunne finde på at købe, hvis altså det er til at finde ud af alle de regler der sikkert er ved import af sådan en båd.
Har sendt en mail til told & skat for at høre hvor meget man skal betale til den danske stat når sådan et lille "skiv" kommer til Danmark, så man ikke står med håret i postkasse når der skal betales ved kasse 1.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
#2 En CE-mærkning kunne sidste år klare for ca 7-10K. Desværre steg kravene hertil markant d. 1/1 og det samme gælder prisen (ca. 20K)
#3 Man lander næsten aldrig både i DK. Man vælger Göteborg eller Bremerhaven. I sidstnævnte er momsen kun 16% + 1,8% skat.
#4 Uanset om man vælger svensk eller tysk havn så koster landfragten herfra ca. 13K
#5 I USA skal der betales landfragt, Cradle, Wrap
#6 Man BETALER HELE båden før den overhovedet forlader USA
#7 o.s.v.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Både: 2 Emner: 19 Svar: 134
Jeg have også selv tænkt på om man skulle få den leveret i tyskland for at spare nogle penge.
Så hvis jeg ligger nogle af de tal sammen som I kommer med, så bliver det ca. 430.000
Men, jeg tør ikke at købe en båd ubeset, så rejsen der over komme så oveni alle de andre udgifter, og da jeg nok ikke få lov til at rejse selv for min kone, så bliver det 2 x flybilletter + hotelophold, så er der nok ikke det helt store sparet alligevel. Og jeg har heller ingen garanti på den.
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Både: 2 Emner: 19 Svar: 134
har lige fået svar fra Told & skat. Her er hvad de skrev:
Tolden er afhængig af hvad det er for en type båd.
Hvis den er søgående ( båden skal være i stand til at manøvrere på havet i hård vejr (ca vindstyrke 7 ) er toldsatsen 0%.
Hvis den ikke er søgående er toldsatsen 1,7%
Du skal derudover betale 25% i moms.
Tolden beregnes af varens værdi tillagt fragt og evt. forsikring.
Momsen beregnes af varens værdi tillagt fragt, forsikring og toldbeløbet.
mar 2006
Følger: 1 Svar: 3
mar 2006
Følger: 1 Svar: 1
mar 2006
Følger: 1 Svar: 3
Eller som de jo siger derover.
If you can't do the time, don't do the crime
aug 2006
Følger: 1 Svar: 2
import af båd fra USA