{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.529 visninger | Oprettet:

import af båd fra USA {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg ved godt at I har haft det oppe og vende ang. import af båd fra USA.
Men hvis der er nolge der har erfaringer ang. dette eller råd modtages de med kyshånd.
jeg har nemlig fundet en Bayliner 3055 derover som jeg godt kunne finde på at købe, hvis altså det er til at finde ud af alle de regler der sikkert er ved import af sådan en båd.
Har sendt en mail til told & skat for at høre hvor meget man skal betale til den danske stat når sådan et lille "skiv" kommer til Danmark, så man ikke står med håret i postkasse når der skal betales ved kasse 1.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  import af båd fra USA
  • #1   15. feb 2006 #1 en båd kommer næsten ALDRIG med container da næsten alle både er for brede hertil.
    #2 En CE-mærkning kunne sidste år klare for ca 7-10K. Desværre steg kravene hertil markant d. 1/1 og det samme gælder prisen (ca. 20K)
    #3 Man lander næsten aldrig både i DK. Man vælger Göteborg eller Bremerhaven. I sidstnævnte er momsen kun 16% + 1,8% skat.
    #4 Uanset om man vælger svensk eller tysk havn så koster landfragten herfra ca. 13K
    #5 I USA skal der betales landfragt, Cradle, Wrap
    #6 Man BETALER HELE båden før den overhovedet forlader USA
    #7 o.s.v.


  • #2   15. feb 2006 Jeg tvivler på at en fohandler er villig til hjælp på dette område. Som suplement til mit forrige skriv bør jeg også nævne at owersea fragten for en 3055 ca. er 50K inkl. moms og at man skal huske at en US båd er instaleret med 115V hvilket betyder at meget af det elektriske skal laves om (bl. div. stik)


  • #3   16. feb 2006 Tja, man mister sku helt modet når man hør hvor meget det kommer til at koste ekstra.
    Jeg have også selv tænkt på om man skulle få den leveret i tyskland for at spare nogle penge.
    Så hvis jeg ligger nogle af de tal sammen som I kommer med, så bliver det ca. 430.000
    Men, jeg tør ikke at købe en båd ubeset, så rejsen der over komme så oveni alle de andre udgifter, og da jeg nok ikke få lov til at rejse selv for min kone, så bliver det 2 x flybilletter + hotelophold, så er der nok ikke det helt store sparet alligevel. Og jeg har heller ingen garanti på den.



  • #4   17. feb 2006 Hej
    har lige fået svar fra Told & skat. Her er hvad de skrev:
    Tolden er afhængig af hvad det er for en type båd.

    Hvis den er søgående ( båden skal være i stand til at manøvrere på havet i hård vejr (ca vindstyrke 7 ) er toldsatsen 0%.

    Hvis den ikke er søgående er toldsatsen 1,7%

    Du skal derudover betale 25% i moms.

    Tolden beregnes af varens værdi tillagt fragt og evt. forsikring.

    Momsen beregnes af varens værdi tillagt fragt, forsikring og toldbeløbet.


  • Bo R
    Bo R Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   8. mar 2006 Er der ikke en amerikansk moms, man så kan modregne istedet ??? , mener også de har moms på deres varer, og den skal man jo ikke bøffes for 2 gange. smiley

  • Mickey F
    Mickey F Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   14. mar 2006 Hvordan beregnes værdien af båden når der skal betales told, er det noget med at man selv angiver værdien når fragten/båden skal forsikres ? Ellers kan man måske satse på den ikke bliver væk i en eller anden containerhavn og så angive værdien til en anelse mindre.... Bare en tanke!

  • Bo R
    Bo R Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   14. mar 2006 Mener købspapirer skal afleveres, og toldeklareres til den der står for transporten. Så kan du jo prøve at fifle dig til et lavere officiel købesum med sælger, men mener de til en hver tid, har ret til at anfægte beløbet, og så står du pludselig med en beslaglagt vare, og en straffesag oven i.

    Eller som de jo siger derover.

    If you can't do the time, don't do the crime


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   16. aug 2006 Er der nogen som har en adresse på et eller flere firmaer som kan transpotere både fra USA og til Europa ? Har fundet nogle, men prisen er omkring 100 kg, og mener det kan gøres billigere...

Kommentér på:
import af båd fra USA

Annonce