{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.114 visninger | Oprettet:

Bådtrailer?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i en forvirring?!

For et års tid siden købte jeg en 14 fods båd med en 500 kg trailer af en gammel mand.

Han fortalte mig at det ikke var nødvendig at omregistrere den da det kun var en 500 kg, men fik papirerne med på den...

Har nu solgt båden og beholdt traileren da Jeg har købt ny båd...
Tænkte på at få den omregistreres alligevel, men kom så til at kigge efter på trailerens mærke plade og den sagde 710 kg..
Finder så ud af at serienummer på trailer og papirerne overhovedet ikke passer sammen... men nummerpladerne passer med det der står på registreringspapirerne..
Tror at jeg har fået de forkerterte registrerings papire!?!?

Har prøvet at kontakte ham jeg købte den af, men han er desværre død...

Hva gør man lige i den situation??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådtrailer??
  • #2   4. mar 2018 Du kan jo starte med at søge på trailerens stelnummer her.
    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false

    Og her.

    https://stelnummer.info/

    Uanset hvor meget en trailer må laste, ja så skal den omregistreres ved salg.

    Hvis ikke ovenstående link melder om en stjålet trailer, ja så ville jeg nok gøre som Jens beskriver under "svage sjæle".


  • #3   4. mar 2018 Hold hold, det er direkte dumt at begynde at fuske med stelnummer, der er en meget nemmere (og lovlig smiley ) metode.
    Desuden skal traileren jo synes uanset og det er nok ikke første gang synsmanden har set et fusket stelnummer og desuden vil stelnummer så ikke passe med trailermodellen i systemet, det er dum vej at bevæge sig af. Desuden er dokumentfalsk noget, der giver et plet på straffeattesten.

    Du ansøger om en registreringsattest ved SKAT. Det koster 100 kr. at sende ansøgningen. Jeg gjorde det med en bådtrailer, hvor tidligere ejer ikke havde omregisteret den da han selv købte den for 12-13 år siden og reg attesten i mellemtiden var bortkommet for ham.
    Det tog 14 dage og jeg var herefter den retmæssige ejer af traileren og efter syn kunne jeg omregistere den med den oprindelige nummerplade.

    I dit tilfælde ville jeg undlade at nævne at der er fusket med falsk nummerplade og reg attest, men bare ansøge ud fra stelnummer med forklaring om at du har købt en trailer, hvor tidligere ejer ikke selv fik omregisteret den.


  • #5   5. mar 2018 Har lige tjekket og der er ikke nogen af dem der er meldt stjålet. Mystisk!

  • #6   5. mar 2018 Så skal man lige huske der er mange trailer på marked, som KUN er ophaler vogn selvom der er stel nr på dem.
    Er det sådan en man køber kan der ikke komme plader på den, eller søges om det smiley

    Jeg har engang været ude og kigge på trailer, hvor manden havde taget lygtebummen fra en anden trailer, og sat den over på en ophaler vogn.
    Den ligner jo en bådtrailer, og man kan ikke se forskel.
    Den går ikke.


  • #7   5. mar 2018 Ellers køb noget der er iorden.
    Så spare du dig selv tid på at finde ud af hvad der er fusket med smiley
    Der er jo masser til salg med plade og papir iorden.


  • #8   5. mar 2018 Hvis stelnummer findes i systemet, så er det ikke en ophalervogn smiley
    Følg nu min metode før du farer ud og køber en gammel bådtrailer med papirer til alt for mange penge


  • #9   5. mar 2018 ja hvis man ikke får alle de dårlige salgs medtoner med fra starten som vi kommer med kan man kigge på meget ubrugbar trailer inden den rigtige er fundet.

    Så derfor køb noget der er med plade på, og hvor stel nr passer til nr pladen.
    Så er den iorden smiley


  • #10   6. mar 2018 #9
    Han har jo allerede en trailer, derfor min kommentar.


  • #11   8. mar 2018 Stop stop ..Den der stelnummer oplysning gælder kun for cykler. Kan ikke huske om den også er blevet opdateret med knallerter men mener det ikke .. Det var fremme på et tidspunkt hvorfor det kun skulle gælde cykler og evt knallerter. Der var en grund kan dog ikke huske hvilken. Men hvis man går ud fra den med bådmotore, trailere, både osv ja så ender man hurtigt op med noget der ikke fremgår der som efterlyst men derimod tjekker man hos politiet så kan den være efterlyst der. Hvis man blindt har stolet på den app eller tjeneste der til andet end cykler og evt knallerter ja så kan man have et problem.

  • poul n
    poul n Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   8. mar 2018 Hvis stel nr. starter med SWNP så er det en Selandia, og så skal du kontakte impotøren, han kan så hjælpe dig på rette vej.

  • #13   21. mar 2018 Normalt sender skat gensøgte papire til den primære ejer som i dit tilfælde er den afdøde sælger. Det kan jo også være en tredje part da afdøde muligvis ikke har omreg. til sit navn.
    Kontakt skat og dig det som det er. Du har købt en trailer med manglende papirer og sælger er død.
    Sidst jeg gjorde det, skulle jeg have underskrift fra de efterladte/boet på at jeg havde købt den.
    Da de formaliteter var på plads, kom den nye reg. attest hurtigt.


Kommentér på:
Bådtrailer??

Annonce