{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af første båd:) realistisk pris {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har besluttet mig at bo i en båd og har da sparret 90.000 kr. op.
Jeg har ingen erfaring med båd men kigger efter en motorsejler (kigger lidt på en luna 26 og en møn 27).

Ville høre om det er et realistisk prisleje for en sådan båd?

kan se at motoren ofte er fra start 80'erne... hvis den er behandlet ordentligt er det så realistisk at tro den kan gå ihvertfald 5 år endnu?

Tak på forhånd

Mvh.
Jonatan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af første båd:) realistisk pris
  • #1   12. mar 2018 Jeg ville kigge på en albin Vega 27 fod,Det er godt nok en sejlbåd men du får
    rigtig meget båd for pengene og den er let sejlet,du kan sagtens finde en med nyere
    sejl og motor for dit budget.


  • #2   12. mar 2018 ja det vil jeg mene er et fint budget til sådan en båd, og hvis den kører fornuftigt i motor , og du passer den ,så er 5 år absolut realistisk , jeg ville kigge efter noget ferskvandskølet motor , en lm kunne også være et bud.

  • #3   12. mar 2018 Tak for svarende;)

    Jeg fandt en velholdt Luna 26 med ny motor, så tænker at give lidt ekstra og forhåbentligt ha en god båd i mange flere år istedet


  • #5   12. mar 2018 budget er realistisk. om motor holder 5 eller 15 år kan man ikke spå om, men generel service og stand siger ofte noget om vedligeholdelse. adgangsforhold og kaleche er tit et problem med sejlbåd. fast tag er at foretrække når du skal bo der. det regner meget i DK!

  • #6   13. mar 2018 Af hensyn til motoren i båden.
    Kan du selv lave et lille tjek af den, hvis at det er okay med bådejer smiley
    Heller være på den sikre side hvis man er lidt usikker på driften.

    Er det en Diesel, og har fx 2 cylinder, skruger du brændstoftilførsel løs på den ene cylinder, så får den ikke brændstof på den ene cylinder.
    En klud eller lille bære under røret hvor det kommer ud.
    Kan motoren ikke holde sig selv i gang på 1 cylinder er den ikke god smiley
    Så kan det løbe op i en renovering af motoren.

    Sådan kan man fx afprøve motoren på forhånd.


  • #7   13. mar 2018 hvis du vil bo i båden villle jeg købe en med let adgang til kahytten og fast tag og glem ikke stuepladsen at bo i en båd uden plads til de daglige ting bliver hårdt i længden.
    jeg har det fra flere der har boet i en båd, de savner meget et ordenlig skab.


Kommentér på:
Hjælp til køb af første båd:) realistisk pris

Annonce