{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Byg selv båd
  • #1   1. apr 2010 jeg lytter lige med smiley

  • #2   1. apr 2010 Du skal henvende dig til din lokale kommune, og få en registreringsattest for sejlads på Gudenåen. Det er gratis.
    Og så skal du havde reg. bogstaver på din båd. Og så er det bare at sejle løs.


  • #3   1. apr 2010 Det vil sige at hvis jeg laver en båd selv fra bunden, så skal den ikke godkendes eller noget før jeg må bruge den?

  • #4   1. apr 2010 Et byggesæt fra http://www.boatkits.dk/ er også en mulighed for gør det selv folk.

  • #5   1. apr 2010 Et er at bygge sin egen båd, det næste skridt er at få den CE godkendt hvis det ikke er muligt så er det umuligt at sælge den og egentlig også at forsikre den med mindr at man lyver om årgangen og det opfordre jeg ikke til.

    Ud over dette så er den neme måde at gøre den vandtæt, er at lægge et lag glasfiber uden på det er rimeligt nemt at gøre, dog skal de foregå i god ventalisation,

    Du skal ikke normalt have en tilladelse til at færdes på vandet, dog er der krav til ferskvands områderne. Som nogen allered har skrevet.

    En del havne kræver også at du har en ansvarsforsikring på båden for at dun sejle fra deres områder.

    Vh
    Carsten


  • #6   1. apr 2010 du kan se mit fotoalbums hvad jeg har bygge den skulle ikke godkendes/registreres men man skal jo nok selv sørge for det er lavet ordentlig det er jo en selv det går ud over hvis det ikke er
    har bygge to , nr 1 en 29 nr 2 .45 fod
    (link fjernet)


  • #7   2. apr 2010 ce godkendelse bliver først aktuelt når/hvis den engang skal sælges, så byg du bare løs jeg tror dog ikke at du sparer nogen penge i forhold til at købe en brugt og fixe op

  • #8   2. apr 2010 Der er dog forskellige undtagelser fra reglen
    Hvis lystbåden er selvbygget og til eget brug, er den undtaget fra reglerne og skal ikke CE-mærkes. Betingelsen er, at båden ikke markedsføres inden for EU i en periode på fem år.



  • #9   2. apr 2010 (link fjernet)

  • #10   3. apr 2010 ..korrekt Lars.
    Der findes desværre begrænset information i DK, men hvis man har mod på det findes der gode "opskrifter" på tysk.
    Husk at dokumentere hvornår du første gang tager båden i brug (videoklip eller lign.) - når karensperiode på de 5 år er gået, er det i orden at sælge båden videre uden CE godkendelse. Karensperioden skal du dokumentere med dit videoklip.
    Forsikring er ikke umuligt - kasko kan godt kræve at der kommer et godkendt brandslukningsanlæg fx - men det er nemt løst. De sælges i færdige kit til ca. 2.500


  • Stephan N
    Stephan N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #11   6. jun 2012 du kan sagtens CE godkende båden selv om du selv bygger den, men det kræver at du kan dokumentere at du har overholdt alle normer og standarder (eurocodes)

Kommentér på:
Byg selv båd

Annonce