{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.039 visninger | Oprettet:

Utæthed ? {{forumTopicSubject}}

Hey folks, ved godt lige der har været et emne om det, men syntes ikke jeg kunne flette min egen forespørgsel ind i det så smiley

Havde min båd på vandet sidste søndag ( se evt. profil ) og efter en ca 4 timers sejlads og vandsport hev vi den op som sædvanlig, men på det seneste syntes jeg at jeg har kunne tømme en del vand ud af bund-proppen hver gang jeg er færdig ? når vi er ude og sejle kan der være lidt vand i båden helt nede i bunden hvor tanken står men der er minimalt, men er der kun når der er meget vægt i båden ( 3 mand plus diverse sports-udstyr og ekstra benzintank osv ) hvis der hopper 1 mand ud af båden og såen, så forsvinder det lidt igen...

har kigget bunden efter og kan ikke se noget som helst der skulle minde om huller eller bare ridser ind igennem noget glasfiber, den er helt ren..Kan det være omkring bund-proppen den er utæt, eller måske de plader der er ved de bolte der holder motoren ? umiddelbart gør det jo ikke så meget, men det skal vel ikke være sådan med det vand ?

mvh
Casper Nyland


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Utæthed ?
  • #1   4. maj 2010 Hvis i laver en masse vandsport. folk ind og ud af båden. så tag man en masse vand ind i båden.

    hvis du ikke har en lænse pumpe bliver dette jo liggende. kunne være en mulighed.

    ved fra min gamle 14 fod speedbåd. at sådan en dag med vandsjov hurtigt kunne fylde en 40 / 50 liter i bunden af båden. som man så kunne skovle ud når man lagde til.

    så lev med det eller installer en lænse pumpe.


  • #2   4. maj 2010 Ja det kan sagtens blive meget vand i længden man slæber ombord hvis man laver en del vandsport. Som Mads nævner, ville det være smart at installere en lænsepumpe.

  • #3   4. maj 2010 Sikkert hvad de 2 andre skriver.
    Ellers tør bunden af og fyld lidt vand i båden, så bliver den måske fugtig ved hullet/revnen hvis der er en.


  • #4   4. maj 2010 Okay, lyder som en super idé, og tak for de hurtige svar smiley Men altså hvor ville den skulle installeres fordi som sagt, det jeg tømmer ud fra bund-proppen er jo ikke synligt ?

    Mvh

    Casper Nyland


  • #5   4. maj 2010 Ja, havde tænkt på det samme, har også bestilt en ny med nyt beslag idag, og så i samme moment at en lænsepumpe kun kostede et par hundrede kroner så kunne da være man bare skulle købe såen en... smiley Men hvertfald tak for alle svarerne

    Mvh
    Casper Nyland


  • #6   5. maj 2010 aldi har faktisk en lille ganske fin lænsepumpe til under 200kr..købte en sidste år..den har siddet i min båd overvinter og været bundfrossen da der stod vand i bunden..virker endnu

Kommentér på:
Utæthed ?

Annonce