{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Løfter næsen
  • #1   23. apr 2018 hydrofolis vil jeg anbefale dig

  • #2   23. apr 2018 Hade sammen problem på min eskalladen 15" med 25hk der hjalp hydrofolis ik men måske på din de er hurtig a montere og afmontere

  • #3   23. apr 2018 Jeg har virkelig dårlig erfaring med Hydro og rigtig god erfaring med Smart Tabs. Bare pas på med hvilken model/styrke du skal bruge. Det er noget med beregningstabellen. Måske Thomas G kan huske mit indslag for en 4-5 år siden hvor han var en god hjælper smiley ?

  • #4   24. apr 2018 Tænk over vægtfordelingen, prøv evt. at flytte noget vægt frem hvis muligt. Og hvis man er mange i båden, eller hvis du har svigermor på bagsædet, kan det være svært at undgå i den størrelse båd.
    Kig også på din motors vinkel i forhold til bunden af båden. Nu har du jo ikke power trim, så du må finde den vinkel som virker bedst. Kig evt også på om du har mulighed for at hæve motoren lidt, man kan sommetider med fordel have kavitationspladen lidt højere end bådens bund, men det kan man kun eksperimentere sig frem til.
    smiley


  • #5   24. apr 2018 Man har kun svigermor med i båden vis hendes føder er støbt fast i en murerbalje haha

  • #6   24. apr 2018 Nu har jeg ikke erfaringer med SmartTabs på både med 15-25 hk. men tænker da at de vil kunne hjælpe en del.

    Brug denne her beregner, for at finde ud af hvilken model du skal vælge, for dem som de danske marinebutikker anbefaler, er nødvendigvis ikke korrekt, i forhold til hvad producenten gør: http://nauticusinc.com/smart_choice_app/sca.php


  • #7   24. apr 2018 kan det godt være at det er et tegn at du burde tab dig smiley

    Sorry ,kunne ikke lade være. smiley


  • #8   24. apr 2018 Hmmmm ! nu er det vel ikke fordi den 15 hk Parsun ikke kan få båden til at plane ? for så er der jo ikke meget der hjælper ... hvor stærkt kan du sejle ?

  • #9   24. apr 2018 Kan sagtens plane når jeg er alene og hopper så langt frem som muligt. Så kommer den rimelig hurtigt op

  • #10   24. apr 2018 Ok er det så når du er alene at du oplever at den stejler?
    For som andre har nævnt så er motoren jo ikke så stor!


  • #11   24. apr 2018 Det rigtigt nok. Lige så snart man er to båden vejer ca 100 kg så der burde ikke skulle så meget til

  • #12   24. apr 2018 Har kigget lidt på dine billeder, og det ser ud som om din motor er trimmet lidt op. Prøv at flytte den tværgående split et hul tættere på båden. Og derved få motoren til vippe lidt længere bagover, det kan være det hjælper dig til at komme lidt mere oven på bølgen. Og find ud af om din motor kan bære en anden propel, men kun hvis den løber langt over fabrikantens anbefalede. (mere end +500 omdr.)
    Men 5-10 hk mere bag på vil nok kunne gavne lidt, hvis altså båden kan bære det.
    Og prøv at eksperimentere med motorens vinkel, og højde hvis muligt. og flytte benzintanken og andet tungt hen i fronten. Det kan du godt gøre, da din både ikke kan sejle så stærkt, ellers siger man at alt tungt skal hen i agter, men generelt placer vægten i midten og så lavt som muligt.


  • #13   27. apr 2018 Hej. Har haft samme problem med en 12 fod speedbåd m/45 hk. Den kunne sagtens plane, men inden den kom så vidt stak den næsen næsten lodret op. Jeg prøvede hydrofoils - men absolut intet resultat (bortset fra en fuldstændig vanvitig styring af båden når den var i fart) . nu har jeg monteret Smart tabs og det virker. Dog skal man passe på med monteringen. Hvis vinklen er for stor går det ud over farten, jeg har nu monteret mine således at agterenden af tabsen kun er ca 2 cm under bunden på båden - resultat: den er ikke "storsnudet" længere men sejler perfekt. Til din motor/bådstr. skal du have den mindste
    Hilsen Kurt Chr.


  • #14   27. apr 2018 til den pris et par hydrofoils koster(evt brugte) ville jeg klart give det et forsøg....

  • #15   28. apr 2018 hvis motoren er centreret rigtigt og indstillet korrekt i tilt. vil et par kvalitets hydroflabs være nok.

    Havde på et tidspunkt en speedbåd på 4m med en 50 Yamaha 4takt som var bygget om fra kort til langbenet, den stejlede så meget, at den begyndte at hoppe var umulig at sejle i, indtil der kom hydroflabs på så var det intet problem at holde snuden nede.


Kommentér på:
Løfter næsen

Annonce