{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af motor-
  • #1   11. jun 2010 Drop tuningen og køb en større.
    Det kan ikke betale sig at tune den med andre stumper.
    Du kan polere indsugning og udstødning men regn ikke med at det giver noget.
    Måske du kan få noget ud af at bytte propellen, men hvad er det du vil have ? er det bedre optræk eller er det topfart ?


  • #2   11. jun 2010 hvis det er den fine "nye" 40hk du har på billederne, så er den en god slat penge værd og for den pris kan du sagtens finde en fin større motor, som bare er et par år ældre...............det ville jeg helt sikkert gøre

  • #3   12. jun 2010 det kan ikke betale sig at tune . selv med større motor er det nok begrænset hvor meget mere fart du får ud af den båd

  • #4   12. jun 2010 Det var måske en mulighed at undersøge om den passer blok med en 50-60 hk, sådan er det ihvertfald på nogle modeller. så er det bare at finde ud af hvad forskellen er, og købe det fra en 60hk.
    Kunne forestille mig det var tænding, og brændstofdyser der skulle skiftes på din


  • #5   12. jun 2010 tak for tilbage meldingerne..

    så det kan simpelthen ikke betale sig at tune en motor?
    det er topfart jeg leder efter lige nu smiley
    og ja det er den 40 hk som jeg har billeder af,

    henrik, båden er godkendt til 65hk, men leder efter en motor mellem 50-60hk da jeg tror at en over 60 ville blive for stor og voldsom,
    men tak for det smiley


  • #6   12. jun 2010 * båden er godkendt til 65hk *


    Hvis båden er godkendt til 65hk så er skrogets form tilpasset farten en 65hk kan opnå, vægt mæssigt kan den bære en 65hk (de bliver lettere med årene) hvad angår hk´er der en sikkerheds faktor så uden belæg vil jeg mene 20 - 30 % overskridelse er sikkert.


  • #7   12. jun 2010 En lille bemærkning til preben.

    En gnist er ikke bare en gnist.
    Tændspoler er forskellige fra motor til motor. Tændrør brænder med forskellige temperaturer. deraf de mange tændrør at vælge imellem. cdi box som styrer tændingstidspunktet fra tomgang til bundgas, moment kurve samt omdrejnings begrænsning oa.
    Tændrør og tændspole er til rimelig ens på mange modeller, men cdi boxen er næsten helt sikkert en anden hvis du går op eller ned i ydelse.


  • #8   13. jun 2010 Ok.
    du siger under dit ps. at den ikke kun styrer tændingen men også benzin.

    Så modsiger du jo også dig selv, da mere ydelse kræver mere benzin.

    Det jeg prøver at komme frem til er at det er meget sansynligt at cdi boxen er indstillet anderledes hvis samme blok skal yde mere.

    Det er også meget muligt at man kan sejle med samme cdi. Det er så også en mulighed at hvis den ikke bliver skiftet så er det meste af arbejdet med at tune op spildt, da cdi'en er programmeret til at køre med en lavere ydelse, Eller at moment kurven ligger forkert i forhold til den "nye"motors ydelses forløb.

    Det er også muligt at de skal køre med samme cdi. Det kan bare ikke fejes af bordet så let som du gjorde det.





Kommentér på:
Tuning af motor-

Annonce