{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.733 visninger | Oprettet:

For stor motor? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Nu synes jeg tiden er inde til at jeg for købt mig en ny båd, jeg har fundet utrolig mange både. Jeg er faldet over en fiberline med 90 hk - båden må kun have 65 hk derfor skal hækken også forstærkes. Hvad koster det ca og få den forstærket? Er det en stor 'operation'? Og vil båden i det hele taget sejle godt, når motoren er 25 hk i overkanten?

Håber på nogle gode og særiøse svar smiley

De bedste hilsner Martin


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For stor motor?
  • #1   26. mar 2006 Den forige ejer af min båd havde 235hk på selvom den kun er godkendt til 85.. De fleste både kan nemt tage flere hk, men ikke alle sejler hurtigere eller bedre..

    Jeg har ik set den ene båd du snakker om, men Fiberline ligner nogen der godt kan holde lidt ekstra power..

    Ved forstærkning af hækken skal du lægge ekstra glasfiber og evt. en stiver (SKAL være rustfri) Det pæneste vil være hvis du kan komme til det indefra så det ik kan ses..

    Om den vil sejle godt kan jeg ikke svare på.. Det kommer an på bund konstruktion og vægt, så det finder du kun ud af ved at tage en tur..


  • #2   26. mar 2006 hej jeg havde en 16 fod selco der var godkendt til 85hk men mødte en magen til med 175hk bagpå den var ikke forstærket og han havde sejlet med den i et par år den var lidt svær at styre når den fik fuld skrue men ellers gik det fint

  • #3   26. mar 2006 hahaha Mark. Jeg giver Nioclaj fuldtændig ret. Du har drukket alt for meget juice smiley :D - Det er gas smiley


  • #4   26. mar 2006 min sceptre er efter hvad jeg har hørt også kun godkendt til 45hk... tidlere ejer har haft den 90 hk på som jeg har købt den med...han mente ikke det var et problem...

  • #5   27. mar 2006 Hahaa.. Den får du selv lov at hænge på Mark.. Er der aldrig nogen der har fortalt at stoffer er skadelige? Eller du har måske ikke hørt efter?

    90hk er nødvendigvis ikke meget, da det kommer an på båden størrelse!
    Da jeg skiftede fra 25 til 60hk, var jeg betænkelig ved benzinforbruget.. Men jeg blev overrasket over at motoren alligevel ikke bruger særlig meget benz..
    Man skal osse huske at 90hk kan køre med færre rpm end 65hk, og det betyder at du vil bruge mindre benzin ved planingsfart, og derved osse mindre ved transportsejlads..

    Har du nogen erfaring med speedbåde? Hvis ik, så vil jeg mene at det er meget motorkraft at starte med (uanset bådstørrelse)..


  • #6   28. mar 2006 Hej du kan købe min 70 hk motor så er problemet løst :o)
    Læs evt om den under markeds annoncer !


Kommentér på:
For stor motor?

Annonce