10.739 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP Bayliner GODT ELLER DÅRLIGT KØB {{forumTopicSubject}}
Står og skal købe en bayliner 2855 men har hørt de er ustabile i vandet når der bare er en smule bølger.. er der nogen der ved noget om dette...
Der er også flere der kalder dem for bæliner.. er det en god eller dårlig båd.
jul 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 215
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 15 Svar: 285
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jun 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 22 Svar: 145
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 86
ja ved godt jeg selv har bayliner .,men har så også haft 5 forskellige.,
tror ikke på andre fiber både i samme type og størelse klarer sig bedre
ja den er lidt discount agtig indvendig men kan man da selv gøre noget ved , er generelt også lidt billiger.,
har en kammerat der har princess ,han fik netop en 2855 i bytte
med en handel og han var alligevel imponeret over dens sejl egenskaber
og ja jeg fortsætter med bayliner den næste drøm er en 4085
hilsen bayliner 3555.
okt 2009
så hvidt jeg ved er vandet i usa meget værer ,speciel med agrasiv salt i vandet og meget højre saltindhold .,så ved ikke lige hvor du har gravet det op
bayliner 3555
mar 2007
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 74
En 10 år gammel Princess kan være i meget værre stand end en 20 år gammel Bayliner. Spørgsmålet er, hvordan tingene er behandlet, og det er her man skal gøre sig et grundigt forarbejde når man ønsker at købe brugt (naturligvis er det begrænset hvor meget man egentlig kan ved en handel på båd til 100.000 kr. f.eks.).
På andre fora, anbefaler en del at man er særlig opmærksom på Bayliner modeller, fra før 2000. Til dels mener man at der er brugt besparende materialer, herunder bl.a. ikke ordentligt galvaniserede dele, dårlig glasfiber samt at samlingerne ikke skulle være iorden. Igennem årene er mange dog også nået til ovenstående konklusion, nemlig at det helt og aldeles afhænger af den vedligeholdelse den tidligere har fået igennem sin sejltid.
En Bayliner er måske billig, men tilgengæld kan man også få meget båd for pengene, stortset uanset hvilken model du vælger.
Så tag du nu bare ud at kigge på nogle Bayliner og som sagt, så kig dem ordentligt efter i sømmene. Er prisen rigtig, vil der være plads til at udbedre nogle af disse defekter eller negative ting på en evt. brugt båd
apr 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 15
Selv en gammel Skoda kan holde i 30 år, hvis man passer den godt, hvorimod en Ford eller Opel kan være væk på 10 år hvis man ikke passer den.
Der findes god og dårlig kvalitet inden for alle produkter, og til tider afspejles det i prisen. Personligt ville jeg gerne have en BMW eller en Audi, jeg tror det er en god kvalitet, men jeg har kun råd til en Citroën. Den passer jeg godt på, og jeg er glad for den:-)
Min båd er en lille Crescent fra 80erne, ville gerne have haft en nyere og større, men også her sætter økonomien en grænse. Den er jeg også glad for, og jeg passer godt på den, så den kan holde i mange år endnu.
Held og lykke med Baylineren, det er jo en fed båd med en fed stil.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 4 Emner: 45 Svar: 200
Fik afvide af af en båd bygger, at skrog mæssigt er der ikke noget at sætte sin finger på, da den i vandlinen er tykker en de fleste andre mærker. Men tilgengæld kan man købe en båd der ikke koster over 500.000 kr fordi den er udstryet med diesel.
Jeg er personlig kan varmt anbefalde det. Min er stabil i dårlig vejr, og når man giver den gas..
Det eneste lille minus er forbruget af benzin hehe, kunne godt tænke mig det halve for det hele, .. Men lyden er pengene værd..
Mvh
sini
jun 2008
Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
Når det er sagt, er den altså tynd i glasfiberen! Jeg har set flere der er sunket eller flækket i glasfiberen i Grønland. Til disse forhold kan den ikke bruges og der er en grund til man sjældent ser en bayliner i Grønland. Det er kun tilflyttet dansker der køber sig sådan en, da man ikke har sat sig ind i forholdene. Det er primært norsk bygget både fra 80-erne der sejles i der oppe.
Altid køb en båd ud fra de forhold du vil sejle i.
mar 2007
okt 2009
nu sagde han grønland ???? kan godt være du ikke ka lide bayliner,meeeeen prøv lige at være seriøs ,det var også sket for ,sea ray , maxum, og andre lignene både.han skriver gamle norske både så vidt jeg ved er de fleste fra den årg klinkbygget , og havede du haft en bayliner viste du også de har en meget høj inspection af skrog og alle bayliner fra 1990 og frem har en påskrevet inspections bevis med underskrift på skrog... ELLER har dem jeg har ejet så haft ,(så der ingen tvivl er ) ......
mar 2007
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
På ADAC oversigten over de biler der har brug for vejhjælp i Tyskland, ligger Renault på en fornem 3. plads over de biler der færrest gange har brug for hjælp. Det ændrer bare ikke på, at de stadigvæk har et højt værditab pr kørt kilomet i forhold til eksempelvis Toyota, der ligger længere nede på listen, men har et meget bedre image...
Det samme med Baylinere....værditabet er større, bl.a. derfor at de er billigere. Det skal man bare holde sig for øje inden man køber en. Hvis meningen er at den skal sejles til den falder fra hinanden, så er der sikkert ingen problemer i at købe en. Dog skal man være opmærksom på vedligeholdelsen, som flere også har skrevet...
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 74
Pointen er til dels rigtig. IMHO er det begrænset hvor billig en båd kan blive, og da flere Baylinere i forvejen er forholdsvis billige, er et yderligere værditab vel også begrænset.
Motorerne der ligger i, er som oftest Mercruiser - Det har ikke noget med selve båden at gøre, og derfor er det vigtigt at man ikke stempler en Bayliner som ringere end f.eks. en Monterey med selvsamme motor.
Jeg tror man vil se flere Baylinere i fremtiden. For nogle er forskellen på en Bayliner og en Askeladden mile fjern, mens andre vil mene at begge både kan dække samme behov. Finanskrisen (ikke fordi den diskution nu skal hives frem!!) har gjort at folk der måske blot ønsker at komme på vandet, men kun knap har pengene, gerne vil nøjes.
Personligt synes jeg så også at det er ærgeligt, at de nye Baylinere ikke just rummer noget særligt moderne, hvilket naturligvis ikke just heller er med til at hæve brugt-priserne på dem.
HJÆLP Bayliner GODT ELLER DÅRLIGT KØB