{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP Bayliner GODT ELLER DÅRLIGT KØB
  • #1   24. jun 2010 tja og gayliner, ikke den bedste kvalitet men også billigere

• #2   24. jun 2010 Bay betyder jo bugt, mon det er fordi man kun kan tøffe lidt rundt i bugten og lege smart ass Miami vice ? =)

• #3   24. jun 2010 det er kvalitets mæssigt en båd der ligger på 6-9 pladsen i forhold til andre både der bliver solgt i DK , men meget kommer jo også an på hvordan den er vedligeholdt .

• #4   24. jun 2010 generelt er bayliner noget du skal holde dig fra, skrog kan ikke holde til danske farvande samt kvalitet generelt er meget lavere end andre mærker

• #5   24. jun 2010 at en bayliner skulle være ringere end så mange andre er vist en skrøne.,
    ja ved godt jeg selv har bayliner .,men har så også haft 5 forskellige.,
    tror ikke på andre fiber både i samme type og størelse klarer sig bedre
    ja den er lidt discount agtig indvendig men kan man da selv gøre noget ved , er generelt også lidt billiger.,

har en kammerat der har princess ,han fik netop en 2855 i bytte
    med en handel og han var alligevel imponeret over dens sejl egenskaber

og ja jeg fortsætter med bayliner den næste drøm er en 4085

hilsen bayliner 3555.

• #6   24. jun 2010 nå ja henrik hvad mener du med skrog ikke kan holde til dansk farvand

så hvidt jeg ved er vandet i usa meget værer ,speciel med agrasiv salt i vandet og meget højre saltindhold .,så ved ikke lige hvor du har gravet det op

bayliner 3555

• #7   24. jun 2010 uha ! sammenlign tykkelse på skrog , med andre , vis mig en 7 år gammel bayliner hvor sæderne stadig er hele (og originale) etc men jeg siger ikke at den er dårlig , den er billig og i de fleste tilfælde får man hvad man betaler for , også her (min mening)

• #8   25. jun 2010 En Bayliner kan være i lige så god, eller dårlig stand, som den behandling den nu engang har fået (sagde en dygtig mand engang!)

En 10 år gammel Princess kan være i meget værre stand end en 20 år gammel Bayliner. Spørgsmålet er, hvordan tingene er behandlet, og det er her man skal gøre sig et grundigt forarbejde når man ønsker at købe brugt (naturligvis er det begrænset hvor meget man egentlig kan ved en handel på båd til 100.000 kr. f.eks.).

På andre fora, anbefaler en del at man er særlig opmærksom på Bayliner modeller, fra før 2000. Til dels mener man at der er brugt besparende materialer, herunder bl.a. ikke ordentligt galvaniserede dele, dårlig glasfiber samt at samlingerne ikke skulle være iorden. Igennem årene er mange dog også nået til ovenstående konklusion, nemlig at det helt og aldeles afhænger af den vedligeholdelse den tidligere har fået igennem sin sejltid.

En Bayliner er måske billig, men tilgengæld kan man også få meget båd for pengene, stortset uanset hvilken model du vælger.

Så tag du nu bare ud at kigge på nogle Bayliner og som sagt, så kig dem ordentligt efter i sømmene. Er prisen rigtig, vil der være plads til at udbedre nogle af disse defekter eller negative ting på en evt. brugt båd smiley

• #9   25. jun 2010 Engang var en Skoda ikke en Folkevogn...En Kia var et tvivlsomt produkt fra østen....En Chevrolet var en bil fra USA...
    Selv en gammel Skoda kan holde i 30 år, hvis man passer den godt, hvorimod en Ford eller Opel kan være væk på 10 år hvis man ikke passer den.
    Der findes god og dårlig kvalitet inden for alle produkter, og til tider afspejles det i prisen. Personligt ville jeg gerne have en BMW eller en Audi, jeg tror det er en god kvalitet, men jeg har kun råd til en Citroën. Den passer jeg godt på, og jeg er glad for den:-)
    Min båd er en lille Crescent fra 80erne, ville gerne have haft en nyere og større, men også her sætter økonomien en grænse. Den er jeg også glad for, og jeg passer godt på den, så den kan holde i mange år endnu.
    Held og lykke med Baylineren, det er jo en fed båd med en fed stil.

• #10   25. jun 2010 OK så må jeg også blande mig lidt, hehe... Jeg forhørte mig lidt rundt indne jeg købe min på div. forums. Feks. den skrøne med at skroget ikke er tykt nok osv. FALSK: De større både bayliner har lavet bliver uden problemer godkendt som charter skibe i ´syden og der skal de igennem en masse test, det eneste der er for at mange ikke bliver godkendt med det samme er på grund af deres benzin motor, dvs. de kan ikke godkende dem me dbenzin det skal være diesel , for sikkerhedens skyld. og grund til der ikke er mange bayliner i charter gruppen er fordi, den er en halv racer/sport båd, og der har de valg5t at puttet nogle stor benzin motor i , istedt for diesel...

Fik afvide af af en båd bygger, at skrog mæssigt er der ikke noget at sætte sin finger på, da den i vandlinen er tykker en de fleste andre mærker. Men tilgengæld kan man købe en båd der ikke koster over 500.000 kr fordi den er udstryet med diesel.

Jeg er personlig kan varmt anbefalde det. Min er stabil i dårlig vejr, og når man giver den gas..

Det eneste lille minus er forbruget af benzin hehe, kunne godt tænke mig det halve for det hele, .. Men lyden er pengene værd..

Mvh
    sini

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
    #11   25. jun 2010 Der hersker ingen tvivl om at en Bayliner er helt fint til danske forhold, så længe man ikke ligger og banker i Vesterhavet ved 15 s/m hver dag. Det er en stabil båd og skroget har en fin konstruktion.

Når det er sagt, er den altså tynd i glasfiberen! Jeg har set flere der er sunket eller flækket i glasfiberen i Grønland. Til disse forhold kan den ikke bruges og der er en grund til man sjældent ser en bayliner i Grønland. Det er kun tilflyttet dansker der køber sig sådan en, da man ikke har sat sig ind i forholdene. Det er primært norsk bygget både fra 80-erne der sejles i der oppe.

Altid køb en båd ud fra de forhold du vil sejle i.

• #12   25. jun 2010 hvis jeg nu skal forholde mig til dit ? så ja du skal holde dig fra dem ! pga at uanset om det er sandt eller ej er der en udbredt holdning blandt dem der ikke ejer bayliner , om at det ikke er en ret god båd ! dette vil selvfølgelig ha indflydelse på pris og afsætningsmulighed hvis du engang skal sælge .

• #13   25. jun 2010 hallo michael

nu sagde han grønland ???? kan godt være du ikke ka lide bayliner,meeeeen prøv lige at være seriøs ,det var også sket for ,sea ray , maxum, og andre lignene både.han skriver gamle norske både så vidt jeg ved er de fleste fra den årg klinkbygget , og havede du haft en bayliner viste du også de har en meget høj inspection af skrog og alle bayliner fra 1990 og frem har en påskrevet inspections bevis med underskrift på skrog... ELLER har dem jeg har ejet så haft ,(så der ingen tvivl er ) ......

• #14   25. jun 2010 prøv lige at løs mit indlæg en gang til Brian.

• #15   26. jun 2010 Uanset om rygterne/imaget er sandt eller ej, så har Michael B en yderst fornuftig pointe.

På ADAC oversigten over de biler der har brug for vejhjælp i Tyskland, ligger Renault på en fornem 3. plads over de biler der færrest gange har brug for hjælp. Det ændrer bare ikke på, at de stadigvæk har et højt værditab pr kørt kilomet i forhold til eksempelvis Toyota, der ligger længere nede på listen, men har et meget bedre image...

Det samme med Baylinere....værditabet er større, bl.a. derfor at de er billigere. Det skal man bare holde sig for øje inden man køber en. Hvis meningen er at den skal sejles til den falder fra hinanden, så er der sikkert ingen problemer i at købe en. Dog skal man være opmærksom på vedligeholdelsen, som flere også har skrevet...

• #16   27. jun 2010 Peter N

Pointen er til dels rigtig. IMHO er det begrænset hvor billig en båd kan blive, og da flere Baylinere i forvejen er forholdsvis billige, er et yderligere værditab vel også begrænset.

Motorerne der ligger i, er som oftest Mercruiser - Det har ikke noget med selve båden at gøre, og derfor er det vigtigt at man ikke stempler en Bayliner som ringere end f.eks. en Monterey med selvsamme motor.

Jeg tror man vil se flere Baylinere i fremtiden. For nogle er forskellen på en Bayliner og en Askeladden mile fjern, mens andre vil mene at begge både kan dække samme behov. Finanskrisen (ikke fordi den diskution nu skal hives frem!!) har gjort at folk der måske blot ønsker at komme på vandet, men kun knap har pengene, gerne vil nøjes.

Personligt synes jeg så også at det er ærgeligt, at de nye Baylinere ikke just rummer noget særligt moderne, hvilket naturligvis ikke just heller er med til at hæve brugt-priserne på dem.

Kommentér på:
HJÆLP Bayliner GODT ELLER DÅRLIGT KØB

Annonce