{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemsyn af elladcykel 1.070 kr.
  • Hækklipning 2.000 kr.
  • udskiftning af lås 1.580 kr.
  • Montering af fodlister 540 kr.
  • Montering af front på opvaskemaskinge 1.000 kr.
  • 2 sorte konsol borde samles 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligt?
  • #1   13. jul 2010 arhh det er vidst en gråzone med vandscooterne da der teoretisk er fribord på den og den derfor går som speedbåd, men det er de lokale vedtægter der gælder, så tjek dem for det område du vil sejle i..
    jetski er ikke lovlige

• #2   13. jul 2010 Uanset om de er lovlige eller ej skal du regne med der bliver set skævt til dig. Hvis du fx sætter i fra en havne en varm sommer dag med masser af folk til stede, risikere du at blive anmeldt til politiet, nogen tyr også til selvtægt når de ser en vandscooter. Køb derfor en lille speedbåd istedet.

• #3   14. jul 2010 De kan faktisk ikke gøres generalt ulovlige i et helt land ifølge eu, så "folk" skal bare lukke røven.
    At det så lykkedes regeringen at vinden retsagen over de impotørere der kørte den er en anden sag men mindst ligeså gråzoneagtig.
    Og er du stor nok så gi de selvtægtsbaroner en lærestreg.

• #4   14. jul 2010 Så vidt jeg ved er det jf. noget miljø lovgivning det er ulovligt. Seneste udmelding er at der ikke bliver ændret på praksis.

• #5   14. jul 2010 miljølovgivningen har intet med det at gøre, sån en forurener ikke mere end alm motorer... de piver over larmen da man jo ofte får udstødning osv pver vandet. og nej de kan ikke gøres generelt ulovlige, men da de lokale vedtægter gælder er der flere steder hvor der står i lokalvedtægterne at man ikke må sejle vandscooter og jetski... at det så strider mod alt international lovgivning er jo lidt til grin.... politikkerne vil så gerne have mere og mere eu, bare ikke lige på punkter der generer dem selv

• #6   14. jul 2010 der er flere fjorde hvor det er forbudt af hensyn til fuglelivet. men hvis man ikke sejler hurtigere end det er tilladt hverken sviner eller støjer man mere end alle andre der sejler motorbåd. problemet er de få idioter der sejler som død og helvede tæt på havne og badestrande.de giver alle på et dårligt ry

• #7   14. jul 2010 hvis man har lyst til en vandscooter, så køb og sejl, det er den ultimative frihed på vandet, den oplevelse burde alle unde sig selv på et tidspunkt at prøve... jeg holder aldrig op med at være vild med det. Og der findes et hav af lækre maskiner.

• #8   14. jul 2010 Ja det var sgu sjovt, selv om jeg var lidt bange for at skade den, tak for turen smiley

• #9   15. jul 2010 Som tingen er nu er det ikke ulovligt så længe den er godkendt så kan du sejle frit som hvis du have en speedbåd.

Det er trist der er så mange der tror det er ulovligt, for der er desværre mange der kigger skævt til en da de ikke ved bedre.

Men sejl pænt hvor der er andre, især gamle hæhæ... da det tit er dem jeg oplever ikke ved bedre.

• #10   16. jul 2010 Og seljbåde vil helst sejle på tværs ind foran alle andre.
    Du må være en erfaren mand for jeg kan ikke huske de nogensinde har været lovlige.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #11   16. jul 2010 Jævnfør den her bekendtgørelse, så er vandscootere generelt forbudt i danmark.
    Jævnfør samme bekendtgørelse, kan de enkelte kommuner dog give tilladelse for deres områder.

Så, som jeg ser det, så er man nød til at spørge den lokale kommune om der er lovligt at sejle med vandscootere i området

Læs bekendtgørelsen her.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12939
    Bemærk at ordet søterritoriet ikke betyder søer, men dansk farvand.

• #12   16. jul 2010 preben J:

Du lyder jo lige som en af de gamle sure mand der er der ude. Ja undskyld.

Både bruges på hver sin måde og der skal være plads til alle.

Nu sejler jeg med en del og her viser alle hensyn, men vi skal stadig finde os i de gamle sure røve der er der ude som ikke kan tåle en bølje eller lidt lyd.

Er problemet så stort bør man jo holde sig helt fra vandet.

Dem jeg kender der sejler vandscoorter, gør alt for at informere og giver folk gratis ture osv. for at skabe tryghed omkring dette.

Du har ret i da der kom Jetski herhjemme var der mange problemer, men kom nu vider det jo 25 år siden nu ca. Den gang larmede de osv.

Idag er der tale om støjsvage fartøjer, hvor der faktisk ses rigtigt stort på sikkerheden.

I dag skal du have et speedbådskort for at må sejle dem og her bør man mene de har fået den rette undervisning.

• #13   16. jul 2010 Jan J:

Idag er en vandscooter ikke bare en vandscooter, de er faktisk reg. på samme måde som små speedbåde og derfor falder de ikke ind under bekendtgørelse.

Så vi står i en gråzone her og det er jo derfor der køre en kæmpe retsag for tiden, og så længe den køre der det 100% lovligt at sejle på de godkendte vandscooter der findes herhjemme.

• #14   16. jul 2010 Hvis i bare vil ligge og hygge, kan jeg ikke se i noget problem i at i finder et afside sted hvor i kan ligge i fred. hvis alle "os" andre forstyrre jer.

Så kan dem der gerne vil "ses" jo sejle der hvor de bliver set.

Men giver dig 110% ret er der nogen fartgrænser som ikke overholdes så skal de det.

De fleste sejler har ikke et behov for at blive "set" eller vise sig frem, hvorfor så ikke lade de andre komme til? Så er der plads til alle.

Søen er så stor og har man et rolighedsbehov og man ikke kan tåle "os" andre så find da et andet sted.

• #15   16. jul 2010 Hvorfor skal du ligge med anker hvor 15-20 speedbåde gerne vil lege?

Måske du skulle finde et bedre sted at ligge.

Bare at du kunne få tanken at ville haste ting på folk skrammer mig, og sejler du og drikker kunne du jo være til endnu større fare.

• #16   16. jul 2010 tja jeg ligger sgu også altid hvor der er liv, jeg nyder det summer af vandski og ringe rundt om mig, jeg holder mig altid selv langt fra andre både når jeg sejler jetski, for jeg gider ikke folk bliver så sure, men bare det de kan se der er en jetski er jo nok nogen gange. Og hvis det bliver for meget larm eller bølger skal man jo kun flytte sig en km. ell. så er der fred. Nej der skal bare leges maks her om sommeren, dejligt med noget aktiv fritid. Ja sejlbådene, de er sgu irreterende, men det er jo en del af legen. FEDT vejr, vi skal ud hver dag de næste 2 uger, kom glad til Fænø smiley

• #17   19. jul 2010 Ja den er jo utvivltsom galt men med enten den ene eller anden, så er spørgsmålet bare om det er dig der er sippet eller de 20 andre der alle sammen er nogle bøller.....

• #18   19. jul 2010 DR

Som du kan hører så var preben der først og så det lige meget om der så er 20 andre både der ønsker at have det sjovt.

Forsvinder de ikke så "overvejer" han at ty til voldlige handlinger.

• #19   19. jul 2010 Du skal jo læse det mellem linierne, enten er det ham eller alle andre det er galt med smiley

• #20   19. jul 2010 I know kunne bare ikke lade være...

Kommentér på:
Ulovligt?

Annonce