{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Epoxy Vs. Polyester
  • #1   30. sep 2010 Du skal også bruge åndedrætsværn ved epoxy.....

    Vi sender rask væk folk på epoxykurser da det er yderst sundhedsskadeligt. Man må kun arbejde med det i 20 min med almindelig maske med filter mm man har friskluftsforsyning tilsluttet masken.


  • #2   30. sep 2010 epoxy er ikke giftig ved indånding...Det er polyester derimod.. Hvis man begynder, at slibe i epoxy, kan man risikere epoxy allergi. Det er der man skal bruge maske(støv)
    mvh.


  • #3   30. sep 2010 - ja og så self. berøring smiley
    mvh


  • #4   30. sep 2010 Mac. Polyester består, ligesom epoxy, af en resin og en hærder (der sammen danner din matrix, som det så flot hedder).. Glasfiber er et "ekstra" materiale man kan tilføje, for at opnå styrke og smidighed osv, men det opstår altså ikke ud af polyester..
    mvh


  • #5   1. okt 2010 polyester binder ikke på epoxy, så bruger du det, kan du ikke vende tilbage til poly på det område hvor epoxy er brugt.

  • #6   1. okt 2010 Tusind tak for alle de fede svar, baadgalleri FTW ! :o))

    Mvh
    Casper Nyland


  • #7   1. okt 2010 Jeppe F har helt ret.
    Når vi taler om epoxyresin til brug ved fiberstøbning, er der ingen afgivelse af giftige stoffer og lugtgener før at det begynder at hærde ("potter") og afgiver en del varme, ved større reperationer ryger det ligefrem fra reppen.
    Først der er der en giftig afdampning ved visse typer.
    Ved berøring er det kræftfremkaldende klasse A. og kan også give allergi.
    men ikke ved indånding i flydende form.

    Søren L Har du selv epoxycertifikat ?
    Hvad for et epoxysystem arbejder du med ?


  • #8   1. okt 2010 Alle vores matroserr får epoxykurser før de må male med de epoxymalinger vi benytter på skibene.

    Jeg har ikke selv epoxycerifikat da jeg som skibsfører, og nu Quality Manager ikke arbejder med produkterne.


  • #9   2. okt 2010 Søren L
    Som maling er det noget giftigt stads, men til støbning som epoxyresin er det helt uden lugtgener under brug som før beskrevet.
    Jeg var selv meget skeptisk da jeg fik af vide at det ikke lugtede, for den almene opfattelse inkl. min egen er jo at epoxy er noget farligt stads som lugter ad h. til.

    Jeg synes det er rart at du som skibsfører (chefen) sørger for uddannelse og sikkerhed af dit mandskab.


    Jan


  • #10   2. okt 2010 Jan

    For at være blandt top fire mellem rederierne indenfor branchen så kræves det ar være på forkant ifm helbred, sikkerhed, miljø og kvalitet.

    De er afgjort noget der bruges mange resourcer på, men det kaster også penge af igen på de rater man kan få ved at holde niveauet højt :o)

    Folk før penge, men i sidste ende er det dét der betaler vores løn!


  • Herdis Irene H
    Herdis Irene H Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   28. jan 2019 Polyester som dreje materiale , indstøbning af træ i polyester hvorefter man drejer idet,kan det holde binder polyester eller limer det sig godt i træet evt. blande farve i ,eller skal man bruge epoxy er den stærkere .
    Støv slibning er det usundt .
    Mvh Otto


Kommentér på:
Epoxy Vs. Polyester

Annonce