{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Jimmie L
Jimmie L
Tilmeldt:
23. jun 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Første gangs køber {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har længe haft en drøm om en motorbåd, som jeg kan bruge til at sejle stille og roligt rundt i Christianshavn og hygge mig i.
Jeg vil starte med at købe brugt da jeg lige vil sikre mig at det er noget for mig.
Jeg tænker at bruge 100.000kr på det, har kigget på en Monterey 180 fra 2007 og en Ørnvik 520 passport fra 2007. De eneste præferencer at man kan ligge og sole sig p den og helt indenbords motor.
Er det nogle der kan anbefale en god motorbåd til den pris ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Første gangs køber
  • #1   23. jun 2018 Lige et spørgsmål: Hvorfor helst indenbords? I min verden er der ikke mange fordele ved det!

  • Jimmie L
    Jimmie L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   23. jun 2018 Det er nok både det æstetiske i det og så også at have mere plads bagi til at stå/sidde

  • #3   23. jun 2018 Havde det på præcis samme måde, da jeg købte min første båd, men fortrød hurtigt: Mere støj, flere vibrationer, højere vægt, dvs. min 19 fods bowrider med 220 hk. MPI motor, føltes noget tung bagi, når den skulle op i fart, derudover højere brændstofforbrug, sværere at komme til når den skal vedligeholdes/services og dyrere at vedligeholde/servicere.

    Du kan jo stadig finde både med påhængsmotor og rimelig store badeplatforme på hver side af motoren, og husk også den ekstra merplads i båden du får, når du undgår en indenbordsmotor.


  • #4   24. jun 2018 mere støj ?? flere vibrationer ? er du sikker på din indenbordsmotor ikke havde defekte ophæng ? eller andet ?
    Jeg har haft en monterey 180 , og sejlet i mange , det er en fin båd ,som sejler fint og nemt ,


  • #5   24. jun 2018 Ja, båden var ny smiley

    Syntes helt klart at en indenbords støjer mere og giver flere vibrationer i båden! En påhængsmotor af nyere årgang kan jo nærmest ikke høres/mærkes i tomgang - det kan jeg love dig for at en indenbordsmotor kan!


  • #6   25. jun 2018 har haft en del af hvert , og sejlet i mange andre ,og synes ikke det er min erfaring. men trådstarter må ud og prøve hvad han er til.


  • #7   26. jun 2018 Som Første gangs køber vil jeg da absolut da også anbefale en 2 takt udenbords motor da der er betydelig mindre årlig vedligeholdelse men det kommer jo også meget an på hvor meget du har tænky dig at bruge til at købe for for uanset hvad så er det jo ikke en god investering men det koster penge at have en båd uanset hvad type båd du skal have

  • #8   26. jun 2018 Tror at valget mellem inden eller udenbords motor er lidt som nogen vil have datteren andre moderen, jeg har sejlet med begge, og i dag vil jeg klart vælge indebords igen når den her står til udskiftning, det passer bedre mit temperament, har ikke behov for at kunne race +60 knob osv.

    men du skal ud selv af se og prøve at se hvad du finder der passer dig bedst.


Kommentér på:
Første gangs køber

Annonce