{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.062 visninger | Oprettet:

Flere om én båd..nogen der er det? {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet det med at være 2 om båden, men min bror siger nej med følgende begrundelse:

Hvis nu personen ødelægger motor eller båd eller vi vil sejle samme dag, hvad så.

Jeg siger, at en som vil sejle da ikke er interesseret i at ødelægge båden, så kan personen jo ikke komme ud at sejle og er man 2, ja så hjælper man da med at få lavet båden..ik´

Vi sejler kun når det er under 4 s/m gr. mit handicap, så der er tit båden ikke bliver brugt. Tænkte at det kunne være sjovt og måske kunne hjælpe en som ikke havde råd til båd, samt at min bror havde lidt hjælp til at ordne båden, nu jeg ikke kan hjælpe mere.

Hvad synes i og er der nogen af jer der er flere om én båd?, hvordan finder i ud af det og er det mellem venner/familie.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Flere om én båd..nogen der er det?
  • #1   7. nov 2010 De sidste mange år, har vi været to familier om en båd.
    Når man skulle planlægge en sejltur til en specifik dato, ja så giver man bare den anden halvdel besked om dette. Og tro mig, det er yderst sjælden, at begge parter skal ud samme dag. Nogle gange har vi også taget fælles-ture. Men alt ialt, kan man nemt være flere om samme båd.
    Aftalen var ligeledes, at hvis man ødelagde noget på båden, ved at handle groft uforsvarlig, ja så skulle man selv betale. Ellers delte vi alle udgifter til reperationer og vedligehold.
    Økonomisk havde vi en fælles bådkonto, hvor vi indbetalte et månedligt beløb til bådplads, forsikring, vedligehold + diverse.
    Idag har vi dog hver sin båd, grundet jeg ville have en større motorbåd, og den anden halvdel ville have en styrepultsjolle. Men det er først her primo 2010 at vi stoppede dette fælles båd projekt, som har kørt perfekt igennem de sidste mange år.
    Så, jeg kan varmt anbefale dette, da man økonomisk har en båd til ca. det halve. Men husk, det skal KUN gøre sammen med en som du har 110% tiltro til, ellers kan det ende i hat & briller.


  • #2   7. nov 2010 Hvis man har muligheden for at gøre det alene, ville jeg klart gøre det. Selfølgelig passer begge parter på båden. Skulle uheldet alligevel være ude for den du har den sammen, og der kom hakker eller noget i skroget, ville jeg virkleig være ærgelig. Man kan jo hellier ikke tillade sig at brokke sig, hvis det er et uheld.

  • #3   7. nov 2010 Kan godt se det skal tænkes godt igennem

  • #4   7. nov 2010 man skal i hvert fald være 100% enige om hvordan det skal foregå.. både om man selv laver småreperationer, eller om alt skal udføres af proffer. det samme skal man være enige om hvor meget sån en båd skal rengøres osv,

  • #5   8. nov 2010 Jeg tror ikke vi gør det. Så skulle det da være nogen jeg kender godt, men vi har pt. ingen venner/familie der sejler så meget. Tror bare vi tager venner med på tur.

    Kim C:
    Lyder rigtig hyggeligt, det i har haft. Men du har ret i at man skal have stor tillid til den anden part.

    Tusinde tak for jeres svar.


  • #6   10. nov 2010 Jeg ville ikk kunne deles om en båd, ville flippe ud hvis en anden sejlede min båd på en helt anden måsde end jeg selv ville gøre

  • #7   10. nov 2010 Har min/vores båd. Sammen med 2 kammerater. Det fungere fint.

    90% af tiden er vi ude sammen, står wakeboard / wakesurfer / wakeskater.

    125 motor timer sidste år, lige over 100 timer i år. plus cirka det samme antal timer uden motor tændt pr sæson.

    men vi har også kendt hinanden i lang tid. vi dele alle udgifter ligeover.

    Vælge en der står for båden rent økonomisk, (mig) jeg holder regnskab, og skraber penge ind vis der skal købes / bruges penge på båden. har oprettet selvstændig konto til dette formål i banken.

    benz står vi selv for, har hver en 20L dunk som man bare fylder op når man tag ud og sejler.

    Der skal bare altid være benz i tanken til næste tur.

    angående hvordan andre sejler båden er vist mere ens eget temperament der sætter grænser der.

    bare sæt nogle grundregler. da vi mest er ud fordi vi står på boards er alle ædru. hvis det er fiske tur eller andet spas, skal en af de tre kaptajner bare være ædru. det er reglen.

    stoler på at man ikke ødelægger et stykke legetøj til +100.000 når man selv ejer en tredjedel.

    Har fungeret til UG i to sæsoner nu.

    Plus det er sjover at lave båd når man er tre mand, til at dele de sure tjanser smiley


  • #8   10. nov 2010 Har båd med min kammerat.

    Det har bare været pisse dyrt gennem tiden, og der har været alt for meget administration og praktisk arbejde, både ifb. med reparationer, salg og køb af båd nr. 3. Derfor har det været fantastisk at kunne dele opgaverne imellem os og det økonomiske. Havde vi ikke kunne det - så havde jeg aldrig klaret det! Fordi at jeg arbejder meget og der har været en del problemer.

    Men aftalerne skal være 100 % på plads, ikke noget med - det sankker vi om til den tid - det holder ikke!
    /Tonny


Kommentér på:
Flere om én båd..nogen der er det?

Annonce