{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Oprettelse af både {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det så svært for nye medlemmer at lave en ordentlig oprettelse af deres båd ?

Det kan vel ikke være noget problem at udfylde alle felterne i oprettelsen, og så skrive lidt under bemærkning om ens planer med båden.
Der er plads til at lægge 20 billeder ind, men mange lægger kun 2-5 billeder ind.
Man må formode at man opretter båden for at andre kan se den, og det hedder jo også bådgalleri.

Når folk så skriver en begrundelse for afvisning, så betragtes det som brok eller dårlig stemning.
http://www.baadgalleri.dk/galleri/9278-faaborg_f229borg_20

Hvis folk ikke skriver hvad som er galt med oprettelsen, så har folk jo heller ingen mulighed for at rette det.
Men forstætter det som det er nu med at folk brokker sig over kommentar til deres oprettelse, så ender det med at man bare afviser uden begrundelse.

Reglerne er rimelig simple, så jeg forstår ikke at det kan være så svært.

************************************************************************
Du skal være ejer/have været ejer af det oprettede i galleriet. Galleriet må ikke oprettes som en annonce – her henviser vi til brug af markedet.
Det er ikke tilladt at en bruger opretter det samme galleri flere gange, f.eks. for at kunne vise flere forskellige billeder. Benyt i stedet Fotoalbum.

*************************************************************************
Min båd bliver hele tiden afvist / slettet

Det er brugerne selv, der byder bådene velkommen.
Du kan som standard tildele 1 velkomst- eller afvise-point for de både, der afventer optagelse, forudsat at du selv har en båd der er stemt ind.

At båden bliver afvist, kan skyldes én eller flere af følgende årsager:
- båden er ikke oprettet med tilstrækkelige oplysninger.
- Der er ikke oprettet nok billeder til båden - Det anbefales at oprette mindst 5 billeder.
- Billederne er af for dårlig kvalitet.
- Billederne er ikke af selve båden.
- Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. 'Billeder kommer snart'.
- Mistanke om ejerskab af båden.
- Tekst eller billeder indeholder stødende materiale.
- båden er oprettet som salgsannonce.
- Der er hjemmeside-adresser/logoer på billederne (copyright)

Du er altid velkommen til at prøve igen, men husk at jo mere beskrivende oplysninger og billeder - jo større er dine chancer for at blive optaget.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Oprettelse af både
  • #1   31. mar 2013 AMEN frank

  • #2   31. mar 2013 Fint indlæg du har oprettet der, først og fremmest.. men fordi man har 5-7 billeder af båden, er vel ikke ens betydning med at de er imidlertidige? Her hvor jeg bor, er der altså is i havnen, hvor min båd skal ligge, og jeg vil personligt selv gerne have nogle gode billeder med sol og sommer, hvilket giver et langt bedre billede af båden. Så at stå med flyverdragt og luffer, og tage billeder, for overhovedet at kunne spørge om gode råd herinde, er jo helt hen i vejret... og under generelle betingelser, står der intet om, at man må afvise på grund af dårlige/for lidt billeder, men tvært imod, diskrimination og sporgbruget, hvilket er forståeligt nok...
    - God påske


  • #3   31. mar 2013 Mikkel S

    Du må have misforstået noget.
    Det kræver altså ikke, at man har en båd oprettet, for at spørge om råd herinde.
    Skal man vise billeder for at få svar på et bestemt spørgsmål, så kan alle oprette et fotoalbum.
    Galleriet er til at vise ens båd frem, og et galleri uden billeder er ikke meget værd.
    Hvis man ikke har billeder af båden fra sommeren af en eller anden grund, ja så må man igang med luffer, tophue og flyverdragt.
    Har man ikke lyst til det, ja så venter man bare med at oprette indtil vejret er blevet godt nok til at man tør bevæge sig ud igen, uden fare for diverse frostskader smiley


  • #4   31. mar 2013 Amen igen

  • #5   31. mar 2013 Jamen, jeg forstår bare ikke hvad du henviser til? Før jeg giver dig medhold, hvilket jeg ville gøre, hvis det stod når man skal godkende/afvise en båd, at der skal være 20 billeder, og en roman af Harry Potter længde, så kan jeg kun finde de generelle betingelser... Så derfor kan jeg kun give de nye medlemmer medhold...


  • #7   31. mar 2013 Ja, man stemmer vel ind, hvis de generelle betingelser er overholdt, ellers må man jo ikke bare afvise... det står der jo tydeligt smiley Så det er jo imod reglementet bare at afvise på for lidt tekst, for det står der intet om, i de generelle betingelser, eller de betingelser som jeg satte flueben ved, da jeg godkendte dem, for at blive medlem.. men det kan være Frank ved det?
    Må jeg henvise til: " Alle både er velkomne, blot de er brugernes egne. Afvis KUN hvis de generelle betingelser ikke er overholdt."


  • #9   31. mar 2013 Nu har der ikke været voldsomt liv herinde, det sidste halve år, så lidt flere brugere ville da ikke gøre noget smiley Og nej, der står nemlig ingen steder at man skal tage luffer på, og stå og tage billeder af båden, isbjørnen, pingvinen og hvad der nu ellers måtte være....

  • #10   31. mar 2013 Enig med Frank H - hvad skulle pointen være med at oprette en båd i et galleri, hvis man ikke "gider" tage nogle billeder eller ikke "gider" skrive lidt om båden og udstyr.
    Hvis man ikke "gider" det - så kan man holde sig til forum - der er man meget velkommen både uden billeder og tekst smiley


  • #11   31. mar 2013 der står heller ikke at du ikke må skifte dine vinter billeder ud med sommer billeder smiley

  • #12   1. apr 2013 Hvorfor det ikke står under generelle betingelser mere ved jeg ikke. Det gjorde det inden de lavede alt om herinde.
    Men man kan stadig finde under FAQ hvilke grunde der kan være til at oprettelsen afvises.
    Samtidigt lavede man det så om, sådan at man kunne vælge en standard tekst, som man så kan klikke på ved afvisning.

    Det er brugerne selv, der byder bådene velkommen.
    Få/dårlige billeder
    For lidt beskrivelse
    Salgsannonce
    Ikke brugerens egen båd
    Man kan også vælge at skrive sin egen begrundelse for afvisning.

    Hvis ikke I mener at der kan afvises pga for få eller for dårlige billeder, eller mangel på tekst, hvorfor er de muligheder der så ?

    Hvis man ved oprettelsen udfylder alle felter, og sætter godt med billeder ind, og vinterbilleder gør ingenting, da de kan skiftes ud til sommer, så kommer båden også ind.
    Men for at spørge på en anden måde så, ville alle i som er uenige være tilfredse med et galleri, hvor alle bådene havde 1-3 billeder, og ingen beskrivelse ?


  • #13   1. apr 2013 Folk der afviser pga. Manglende billeder/tekst o.s.v, kunne måske også lige skrive hvad der er galt. Istedet afviser mange bare herinde og ikke gider skrive hvorfor de gør det.

    Syntes også "afviser knappen" bruges noget mere når det er en lille båd, fremfor en stor og flot. Det til trods for at begge både hverken har tekst eller billeder nok.

    Dette er da også forkert IMO.


  • #14   1. apr 2013 Allan R

    Jeg skriver altid hvorfor jeg afviser.
    Men hvis folk bliver ved med at brokke sig over at blive afvist, så stopper alle nok med at skrive begrundelse på et tidspunkt.

    "Syntes også "afviser knappen" bruges noget mere når det er en lille båd, fremfor en stor og flot. Det til trods for at begge både hverken har tekst eller billeder nok."

    Dette gælder absolut ikke for mig.
    Hvis oprettelsen ikke er iorden, så afviser jeg båden, om den er stor, lille, rød, grøn, ny eller under renovering er fuldstændigt ligemeget.

    Har man skrevet alt man kan om båden og minimum de faste felter som er der, samt sat godt med billeder ind, så byder jeg altid velkommen.
    Det burde være muligt for alle at skrive.
    Årgang
    Type
    Drivkraft
    Størrelse
    Interiør
    Ekstra udstyr
    Bemærkninger

    Billeder kan heller ikke være noget problem, da alle efterhånden ejer en mobiltelefon som kan tage rimelige billeder.

    Så hvis man gerne vil oprette sin båd i galleriet, så må man altså lige tage de 10 minutter det tager, og så gøre det ordentligt, istedetfor at indsætte 1-4 billeder og så står der ikke angivet i halvdelen af felterne.



  • #16   1. apr 2013 Janus k

    Hvor du får fra at her er dårlig stemning ved jeg ikke.
    Korrekt det er ikke os der ejer bådgalleri, men det er os brugere som er med til at bestemme indholdet på siden.
    Alle skal have en chance korrekt. Det får alle også.
    Men hvis folk ikke vil høre efter hvad grunden er til at man afviser, som har de jo ikke selv lyst til at få en chance.
    Hvis man opretter sin båd i galleriet, så må det være et minimum at man udfylder alle felter og sætter godt med billeder ind. Sommer eller vinter gør ingen forskel.

    Hvis du kigger i galleriet vil du finde mange både fra førhen, som er kommet ind med 2 billeder og ingen tekst.
    Der burde blive ryddet op i alle de oprettelser, men jeg tror at arbejdet er al for stort for 2 admins til at det sker.
    Lidt surt for nye brugere som leder efter båd, og gerne vil se billeder herinde, sådan at de kan vurdere om sådan en båd er noget for dem. De skal mange gange bruge tid på at klikke sig igennem mange både, udelukkende fordi der er så mange dårlige oprettelser.

    Her er et par eksempler.

    http://www.baadgalleri.dk/galleri/4735-shetland_570
    http://www.baadgalleri.dk/galleri/3680-shetland_570



  • #18   1. apr 2013 Som jeg skrev så blev alle både stemt ind førhen, faktisk ligemeget hvad.
    Jeg synes at 4 næsten ens billeder ikke er godt nok.

    Men vi er alle forskellige, og jeg bliver ved med at være kritisk ved oprettelser indtil det en dag bliver lavet om, sådan at brugerene ikke skal stemme nye både ind.

    Måske det var en ide at foreslå Bazoom at oprettelser laves om, sådan at det ikke mere er brugerne som stemmer bådene ind.
    Så kunne man også ændre kravene til at at eneste krav var at båden er ens egen, og man skal bare have 1 billede.
    Så ville problemet med at folk føler her er dårlig stemning, og at andre brugere ikke bryder sig om deres båd bare fordi den ikke har kostet mindst en million også være løst.


  • #19   1. apr 2013 Jeg er helt enig med dig Frank.. Er man for doven til at udfylde de felter der er og kun kan tage 4 ens billeder af sin båd så syntes jeg personligt ikke man har noget at gøre herinde.. Kan ikke se hvad man ville have sin båd herind for hvis ikke man gider bruge bare 5 min på en ordentlig oprettelse.. Og jeg indrømmer gerne at jeg afviser hvis der er mangel på udfyldte felter eller dårlige/få billeder..

  • #20   1. apr 2013 Hvorfor bliver der ikke ryddet op i bådgalleriet der er mange som ikke har været loget på i over et år ??
    Men ellers er jeg enig med Frank


  • #21   1. apr 2013 har lige et ? jeg har oprettet min nuværende båd med masser af billeder (godkendt) og har efterfølgende lagt billeder op af min gamle båd op også, den nuværende blev godkendt hvor det ser ud til den gamle bliver afvist, fordi det er min "Tidligere båd" for mig ulogisk da jeg kun vil dele billeder med jer af den gamle båd, hvorfor skal den så godkendes?

  • #22   1. apr 2013 Problemet er Leif, at man ikke må oprette båden når ikke man ejer den mere.
    Så hvis man gerne vil have den med herinde, så laver man bare et fotoalbum med båden.
    Jeg har selv haft fotoalbum med tidligere både, men efter de lavede siden om, så forsvandt albummerne. Jeg har så ikke gidet lave dem igen endnu smiley


  • #23   2. apr 2013 Leif - Som der står i reglerne når man opretter en båd SKAL båden være din egen hvilket det jo ikke er mere så som Frank siger, opret dig et fotoalbum smiley

  • #24   2. apr 2013 Takker for svar, den mulighed havde jeg ikke lige tænkt på, men båden er blevet godkendt, så hvis det er en fejl må administrator gerne fjerne den og give mig et praj så jeg kan lave et fotoalbum smiley

  • #25   2. apr 2013 http://www.baadgalleri.dk/galleri/7294-jofa_485

    Sådan en som den her fatter jeg ikke er kommet ind men det kan godt være det bare er mig..


  • #27   2. apr 2013 P. 112 Marine Service

    Jeg fatter heller ikke hvordan den kom ind.
    Jeg fatter slet ikke at en af de 2 admin vi har ikke har slettet den igen.

    Nu er der snart gået et år, og der er ikke kommet nye billeder.
    Og desværre er der mange af den slags oprettelser herinde.


  • #29   2. apr 2013 Og alligevel stemmer folk sådan noget ind men afviser andre folk som har en nogenlunde oprettelse.. Det er lidt sjovt som reglerne hænger sammen herinde.. Men hva hva, det er jo en go side selvom smiley Man burde bare fjerne reglerne da de jo alligevel ikke bliver brugt til noget smiley

  • #31   2. apr 2013 Ha ha ja har du nok ret i Janus smiley

  • #32   2. apr 2013 tror da janus har fået det forkerte ben ud af sengen i dag... tilslutter mig p 112 og frank

  • #34   2. apr 2013 Janus - Jeg er på ingen måde ude på at hænge nogen ud, prøver bare at forstå hvorfor der skal være regler for OS alle men de ikke bliver overholdt af alle.. Hvis tingene skal være lige for alle så ville jeg også mene vi skal hjælpe hinanden med at gøre tingene på den måde bg nu er sat op på. Det er heller ikke for at genere nye medlemmer men syntes man flere gange ser folk der har udfyldt alle felter og har 5 billeder men stadig bliver afvist pga nogen der har ondt i røven og så kan man alligevel se folk der kommer ind med 1-2 billeder og halv tekst. Ja og ovenikøbet en båd som ikke engang var mandens egen kom ind den anden dag..

    Vi har alle vores meninger men derfor kan man godt holde en ordentlig tone overfor hinanden.. Go dag til dig også smiley


  • #36   2. apr 2013 I bund og grund må det jo være administratoren der burde være lidt mere vågen.

    De kunne jo slette de oprettelser der ikke lever op til "kravene".

    De skal vel også lave lidt. Vi har trods alt betalt for at bruge siden.


  • #37   2. apr 2013 Problemet er at systemet er sat forkert op som det er idag.
    Skulle admin gå alle 3993 både igennem som er herinde, ville det tage en evighed.
    Havde de været holdt øje med det fra starten af, ville det have været meget nemmere idag.
    Så kunne de have et system hvor alle nye både som blev stemt ind kunne ses hver dag af admin, og så ville det måske være 1 til 5 både hver dag de lige skulle tjekke.


  • #38   2. apr 2013 Janus k

    "Jeg syntes i er for langt ude, hvorfor hænger i folk ud på den måde. Det fanme godt i ikke bestemmer herinde, så var der nok ikke noget der hed bådgalleri. FORTSAT GOD DAG."

    Måske vi skulle søge om at blive hjælpeadmins herinde smiley


  • #40   2. apr 2013 I vote Frank H som admin 2013

  • #41   2. apr 2013 måske det ville hjælpe på teksten, hvis alle felter skulle udfyldes for at kunde komme viderer med oprettelsen, dette ville selvfølgelig ikke hjælpe på manglende/ dårlige billeder

  • #42   4. apr 2013 Da jeg forleden oprettede mit galleri blev jeg i 1. omgang ikke stemt ind.. Jeg blev sku osse lidt irreteret, men da jeg fandt ud af hvorfor kan jeg godt forstå det..

    Som tidligere nævnt er dette et båd galleri og hvis man ikke udviser lidt seriøsitet ville denne side hurtigt blive klistret til med alt muligt "SPAM".. og så havde vi heller ikke et ordentligt båd galleri..

    Der er jo heller ikke nogen der bryder sig om at få 1000 uønskede mail bare fordi man åbner for sin mailboks.. Det er lidt det samme...


Kommentér på:
Oprettelse af både

Annonce