{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.922 visninger | Oprettet:

bådforsikring {{forumTopicSubject}}


hej BG jeg vile da lige høre om der er nogen her inde der kender til en god og billige bådforsikring da jeg syntes at den forsikring jeg har nu er helt hen i vejret for den båd jeg har nemlig en ørnvick 441 slx med en 50 hestes yamaha firetakter og den vil min forsikring have mønt for at jeg har og det er jo ærgeligt især når man tænker på at der er nogle der betaler mindre for selv samme størelse båd eller enda en større en håber der en nogen der kan komme med nogle gode forslag til hvor jeg evt kan henvende mig for og spare lidt mønt


Kommentarer på:  bådforsikring
  • #1   14. nov 2010 http://www.bavaria-yacht.dk/

  • #2   14. nov 2010 jeg har hos bavaria og jeg gir 3800 kr m året for kasko og ansvar samt passagerforsikring

  • #3   14. nov 2010 Jeg har lige tjekket op på forsikringers præmier og betingelser (gør jeg en gang hvert andet år)

    Og mit valg falder enten på Søassurancen Ærø http://www.lystbaade.com eller Quality Maritime (Norsk) http://www.qualitymaritime.no/

    Har idag Pantaenius, som jeg har været glad for. Men de kan ikke matche de andre priser, med samme betingelser.

    Håber du kan bruge det til noget

    /Nicolas


  • #4   14. nov 2010 til lars j hvad er det for en båd du har og hvor stærkt sejler den for jeg giver nemlig næsten 4800 for en kasko for min lille båd der hvor jeg har den nu og det er enda selvom at jeg har båden stående hjemme på en trailer året rundt

  • #5   14. nov 2010 hej Nicolas hvad er det for en båd du har og hvad giver du hos Søassuransen for jeg har nemlig min båd forsikret hos dem til den vandvittige pris af ca 4800 om året for kasko og det er selvom jeg har båden stående hjemme på trailer året rundt

  • #6   14. nov 2010 jan S på bavarias hjemmeside står der at de ikke forsikre både der har en værdi af under 100,000 kr

  • #7   14. nov 2010 den står på trailer i min garage.. og det er en bayliner 175. med en mercruiser 3,0 og den sejler ca. 70-75 km/t..

    karsten selvom der står det med værdi at under 100000 kr så prøv alligevel der kan jo intet ske smiley


  • #8   14. nov 2010 ok jeg føler mig sku snydt af min forsikring nu hvor jeg kan se hvilken båd du har lars og at du kun giver 3800 for en kasko for din båd nu hvor min er ældre og mindre en din båd og jeg så giver mere i forsikring det er sku da snyd jeg burde jo kun betale det halve af dig


  • #9   14. nov 2010 Lars : de 3800 er det ikke uden statsafgift ? hvilken værdi står din til ?

  • #10   14. nov 2010 michael B er det min eller larses bådværdi du spørg til

  • #11   14. nov 2010 det var Larses , jeg har også Bavaria og er godt tilfreds

  • #13   14. nov 2010 Preben : hvis du har en forsikring ,som koster 1605 kr for en båd til 170000 kr så er det den billigste jeg nogensinde har hørt om , jeg beskylder dig ikke for at lyve ,men der er noget galt. det kan ikke lade sig gøre ,

  • #14   14. nov 2010 Preben J: i hvilket selskab er du forsikret? Jeg fatter slet ikke det kan lade sig gøre , til den pris du siger. Du har afgift til staten på 1%, som Michael osse skriver????????????

  • #15   14. nov 2010 Preben : håber ikke du misforstår mit tidligere indlæg . det jeg mener er : det lyder helt vildt ! hvad er der specielt ved din båd , siden du har den pris ?

  • #16   14. nov 2010 Det er rigtigt, hvad PrebenJ skriver. Der kan opnås gode priser på forsikringer, HVIS man har samlet flere forsikringer i samme selskab + evt. medlemsskab af en tursejlerforening, har plads i en A-havn og har taget duelighedsbevis mv.

    Det gælder om at finde de forsikringsselskaber, der kan og vil give gode priser på bådforsikringer. De findes derude....:):)

    Min egen båd betaler jeg 4400 kr. for om året i hos et dansk forsikringsselskab med speciale indenfor bådforsikringer. Forsikringen dækker både ansvar og kasko. Bådtraileren er kaskoforsikret i et "almindeligt" forsikringsselskab.


  • #19   15. nov 2010 ja min er med statsafgift.. min forsikring lyder.. årspræmie 357,90 euro, skadefri rabat 40% -143,16 euro, statsafgift 1% 147,65 euro, ekspeditionsgebyr 2,65 euro.. også har jeg ansvar som er 145 euro så ialt 3825 kr ca

  • #20   15. nov 2010 Det er båden i min profil der er forsikret smiley

  • #21   15. nov 2010 jeg må jo prøve de forskellige tip i er kommet med selvom at det er lidt et forvirende markede

  • #22   21. nov 2010 Hvis du ønsker Kasko så kan jeg bestemt IKKE anbefale Søassurance Ærø og lystbaade.com og hvad de ellers kalder sig..

    De har nok de dårligste forsikringsbetingelser der overhovedet findes på markedet.

    Er din båd feks. over 7 år gammel erstatter de kun 20% af din drivlinie ved en påsejlning, Da de afskriver på din båds værdi.

    Hos Pantaneius får du 100% erstattet og så dækker de HELE året i vandet.. Det koster også lidt mere om året, Men det kan være billigt givet ud.
    Jeg giver 10.500 kr. om året for min sea ray hos pantaenius.

    Jeg havde min Campion forsikret hos Søassurance Ærø, jeg sejlede på en sten som ødelage for ca. 20.000 kr. på mit drev. jeg kunne få 1.200 i erstatning efter de havde trukket 2.500 i selvrisiko, og dette var enda efter en lang kamp med dem, for de ville ikke give en krone da jeg anmeldte skaden første gang, så jeg takkede pænt NEJ og skiftede selskab med det samme.

    Jeg kom af med 1.300 kr. mere for et år hos Pantaenius end hos Ærø.

    Ovenstående er kun et eks. på deres dækningsomfang.. læs selv deres betingelser før du acceptere forsikringen.


  • #23   23. nov 2010 @jesper K

    Der er et plads til alle, det er muligt de afskriver over x antal år men prisen er også noget billigere. Vi sparede 4000 om året fra Pantaenius vs Søassurance Ærø/lystbaade.com (det er samme selskab). Vi var ellers glade og tilfredse med Pantaenius prisen var simpelhen bare for høj, derfor valget blev taget om at skifte. Jeg har hørt andre være sindsyg glade for Søassurance Ærø også i en skades situation (faktisk er du den første jeg har hørt negativt om dem fra) så jeg tør godt sætte min lid til dem. Men man skal selvfølgelig læse betingelserne før man tegner forsikringen så man undgår din situation.


  • #24   24. nov 2010 @Nicolas B

    Der vil jo altid være folk der har gode og dårlige erfaringer med diverse forsikringsselskaber.
    Ærø er såmænd oss fint nok hvis din båd ikke er ældre end 2 år. for så dækker de 100%, Derefter starter afskrivningen.
    Når båden så er 7 år eller derover så dækker de kun 20%.
    Derfor er præmien i Ærø også lavere, Hvilket jo er dejligt så længe du ikke grundstøder eller får andre skader der er under afskrivningen.

    Jeg ville da meget nødigt være forsikret hos Ærø med min båd fra 2002 hvis jeg grundstøder og ødelægger mit drev, så får jeg 20% af et nyt drev til 50.000 som så er 10.000 minus en selvrisiko på 4.000 kr. det giver så 6.000 kr. til mig og de resterende 44.000 kr. skal jeg så selv hive op af lommen..
    Det er der ifølge min mening ikke ret meget forsikring i.. og så kan 2000 - 3000 kr. være dyrt sparet..

    Derfor har jeg valgt at gi' små 2.000 mere om året for en 100% dækning og så er jeg dækket i vandet hele året, det er std. hos pantaenius..

    Ærø er sikkert flinke nok.. men deres dækning er bare ikke go' nok..

    just my 2 cents..

    p.s.
    Og nej jeg arbejder ikke hos pantaenius smiley


  • #25   25. nov 2010 @jesper K

    Jeg tror du misforstår, jeg kan sagtens følge dig. Det jeg er siger er bare at der er forsikringer til alle smiley

    Nu nævner Karsten ikke alderen på hans båd, derfor jeg forsøger at sige Ærø kan være den rette for ham. Men jeg er helt enig jeg ville også vælge en anden forsikring hvis båden var ældre.

    Men ellers var den anden mulighed jeg skrev Qualitymaritime, de kræver dog gps tracker der levere information til en alarmcentral (ikke nok til egen mobil) hvis og såfrem båden er under 30fod. De var langt de billigste på alle punkter.


  • #26   3. dec 2010 har i dag snakket med dem som forsikre min båd og det er netop dem på ærø da jeg kommer der fra og er opvokset der men nu bor jeg på fyn på 8 år
    jeg skal nu frem over give 3310 kr om året for en kasko/ansvar for min lille båd og det er med en kaskosum på 50.000kr og selvrisiko på 3000kr

    og til jesper k så har jeg ikke på noget tidspunkt hørt noget om det du skriver med at forsikringen kun dækker 20% hvis båden er over 7 år da min er fra 1997 og motoren er fra 2000 men jeg skal jo selfølgelig heller ikke sige at forsikringen ikke har informeret mig om de 20% da forsikringer ikke altid fortæller det hele


  • #27   4. dec 2010 @ Karsten J
    Tillykke med din nye forsikring..
    Hvis du ikke har set det som jeg snakker om så er det fordi du ikke har læst dine betingelser igennem som vi vistnok er flere der har anbefalet dig til..

    Gå ind på deres side her: http://lystbaade.com/?i=5
    Søg så på eks. DREV i søgefeltet..
    Så kan du selv læse hvor lidt de dækker..

    Go' fornøjelse og må vi så få noget sommer smiley


  • #28   4. dec 2010 jeg har været inde og læse deres betingelser igennem og kan god se hvad du mener jesper K og det vil blive taget op til overvejelse med hvor lidt de dækker så jeg må lige have en snak med dem på mandag

  • #29   5. dec 2010 Hej Karsten J
    Godt at du har fået læst det igennem så du ved hvor du står i tilfælde af skade.
    jeg håber virkelig at du kan presse en lidt bedre dækning ud af dem.

    De har brug for at vide hvor dårlig deres dækningsomfang er.. Jeg har også ringet og fortalt dem hvor skuffet jeg var over deres dækning..

    Det er bare rigtig ærgeligt at de fleste bådejere først opdager det når det er for sent smiley

    Derudover er der også mange der ikke er klar over at de IKKE dækker ved brand opstået i motor rum såfremt man ikke har slukning monteret i motorrummet..

    Dette er slet ikke for at være efter dig eller noget, Jeg vil bare prøve at spare dig for en dyr skuffelse hvis du får en skade.


  • casper l
    casper l Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #30   14. jun 2011 hej nu har jeg læst mange af de ting i snakker om her inde og syns det lyder som om at alle er gode til og hjælpe. så ville bare lige høre om i kan komme med noget godt. jeg er ved og købe en drago fista 22. benzien. om hvad siger i med forsikring.

  • #31   14. jun 2011 lav en tråd med dit spørgsmål , den her er gammel , og derfor er der ikke mange der ser den .

Kommentér på:
bådforsikring

Annonce