{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Torben J
Torben J
Tilmeldt:
9. mar 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8

Bådforsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at undersøge forskellige ting inden vores første bådkøb.

Men jeg må sige at bådforsikringer er en jungle og jeg har fået nogle meget forskellige priser.

Hvad er jeres erfaringer på dette ikke uvæsentlige felt? Er der et forsikringsselskab med en god bådforsikring og til fair pris?

Glæder mig til at høre jeres erfaringer.

/Torben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådforsikring
  • #1   5. jul 2018 Man kan desværre ikke bruge andres priser til ret meget, da der er mange ting der kan spille ind, bopæl, alder, andre forsikringer, evt skader i andre selskaber, selvrisiko osv.
    Så telefon og tid er det bedste redskab, og husk at nogle selskaber gen forsikrer i udlandet ( for at holde prisen nede ) og der kan opstå lidt fnidder ved evt skade ( håber aldrig du/eller andre får brug for det smiley ) så det er et broget marked som alt andet med forsikring...
    held og lykke.... husk at skifte øre undervejs... ellers får du flade øre af al den telefon snak smiley smiley smiley


  • #2   5. jul 2018 Søassurancen

  • #3   5. jul 2018 Med de oplysninger du har givet er der slet ingen der kan hjælpe dig.
    Man kan jo ikke se hvad det er for en båd du skal have forsikret.
    Der er STOR forskel på om der er en lille 20 fods sejlbåd, eller om det er en 64 fods motorbåd...
    Så uden relevante oplysninger, så bliver det rent gætværk som du alligevel ikke kan bruge til noget.
    Men som Kim S skriver, så er der kun én ting at gøre - ring til forsikringsselskaberne.


  • #4   5. jul 2018 Jeg kan anbefale forsikring igennem Danske Tursejlere (det er igennem Søassurancen, bare billigere): https://dansketursejlere.dk/danmarks-bedste-badforsikring/

    Ansvarsforsikringen er inkl. i medlemsskabet hos Danske Tursejlere (395 kr. pr. år).

    Anmod om et tilbud, så får du et tilbud med vist nok det de kalder "Sølv betingelser". Spørg så herefter på en pris med "Bronze betingelser" og vurder herefter om merprisen for sølv, overhovedet giver nogen mening for dig.

    Derudover giver de yderligere rabat hvis du har tracker/alarm - spørg dem evt. om det når du har fået priserne smiley


  • #5   5. jul 2018 Søassurancen er nogle svindlere. Det har jeg desværre erfaret på egen hånd. Hold dig fra dem.

  • #6   5. jul 2018 Du kan finde utilfredse kunder i alle selskaber, så du er nødt til at forklare din sag, hvis man skal kunne bruge din information til noget.

  • #7   6. jul 2018 Det er desværre en lang og kringlet omgang. Min tillid til dem er lig 0, og med rette. De er gode nok på papiret, men når man så har brug for dem, ifm. Skade, så er problemet der. Én gang har jeg haft brug for dem, og jeg har altid været forsikret. Men tråden handler ikke om min sag. Jeg kan bare kun råde imod at bruge dem. Sådan er det.

  • #8   7. jul 2018 Prøv at tage fat på Stig ved First.dk
    Har endnu ikke haft brug for min forsikring, men har intet skidt hørt om dem tvært i mod

    Min 18.5 fod Gladtron koster på godt 5500kr for fuld kasko på både skib og trailer, også i udlandet
    Båd og trailer er købt fra ny ( 275.000kr )

    Selvrisiko 5000kr


  • #9   7. jul 2018 Jeg bruger Topdanmark hvor jeg har mine andre forsikringer, båd(jofa 485) motor(40hk evinrude) samt trailer(tk bådtrailer) for 3500kr med fuld kaskoforsikring og må sejle hele året også i udlandet

  • #10   8. jul 2018 Hvis man skriver hvad man giver for at forsikre sin båd, er det ret væsentligt at man også skriver forsikringssummen, da man jo betaler 1,34% afgift af denne, hver eneste år, så det er jo en stor del af en bådforsikring og derfor ret væsentlig, hvis andre skal kunne sammenligne forsikringspriser og det samme er selvrisikoen også smiley

Kommentér på:
Bådforsikring

Annonce