{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Ronnie K
Ronnie K
Tilmeldt:
21. maj 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Certifikat eller andet {{forumTopicSubject}}

Som overskriften leder lidt hen til vil jeg høre om der kræves andet end bevis eller lignende hvis man holder sig under grænsen af motorstørrelse i forhold til bådens størrelse ? På forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Certifikat eller andet
  • #1   20. jul 2018 Hvis det er en lille jolle, så er svaret nej , men snakker vi et stort fragtskib så Ja.

  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   20. jul 2018 Hvad hvis vi snakker større kabinebåd eller lignende ? I ca 30 fods str.?

  • #3   20. jul 2018 Op til 15 m båd kan du sejle uden bevis, dog ville jeg da tage et dulighedsbevis så man lære de forskellige bøjer, vigeregler osv. Da man hurtigt kan komme På glatis.

  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   20. jul 2018 Super og tak for info smiley

  • #5   22. jul 2018 NEJ DU MÅ IKKE, hvis båden er hel eller halvplanende skal der kort til. Jeg forstår ikke hvorfor folk spørger om dette hele tiden, emnet har været oppe og diskuteret 1 milion gange. LÆS DOG REGLERNE FOR SPEDEBÅDSCERTIFIKAT.

  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   22. jul 2018 Den vej har jeg skam været inde og læse PeterB og fandt der frem til det skema der viser max moterstørrelse ifht. Bådens længde. Og spørger herinde da jeg ikke helt kunne finde hoved og hale i det alligevel....
    men du må sku meget undskyld jeg spørger herinde og vil gerne be om enten at svare ordentlig og hvis det er for meget forlangt må du hellere lade være med at kommentere. TAK


  • #7   22. jul 2018 Peter B det passer ikke, min båd må tage 39hk uden speedbådskort og der planer den stadig, det er det skema der ligger tilgængeligt på nettet de går efter også selv om den planer ved lavere hk ( er under 1 md siden jeg tog kortet og spurgte dem nemlig direkte)
    God dag.


  • #8   22. jul 2018 Generelt er det altid en god ide og vel også sund fornuft at få bare en smule teori ind når man kaster sig ud i at sejle, om speedbåd kortet så er en masse bevendt er noget andet, men det er klart bedre end ingen ting, ingen tvivl om at duelighedsbeviset er en del mere udførligt

  • #9   22. jul 2018 #8 fuldstændig enig, regner også selv med et dulighedsbevis næste år da jeg har planer om en noget større båd(dog også langsommere) men tænker det er dejligt at ha med i bagagen

  • #10   26. jul 2018 Jannik K .Hvis man læser det hele der står på søfarts styrelsens side ,samt tabel som viser formelen. M x M + 3 = KW altså båd på 5 m 5x5 = 25 + 3 = 28 KW x1,34 =37,5 HP (1kw=1,34 HK) kan man holde sig under det kræver det ikke speedbådscertifikat med mindre båden er halvt eller helt planende. Så uanset hvad din lærer siger og hvad den sagkyndige sensor siger er det stadig søfartstyrelsens regler der gælder. Alle må sejle en båd der ikke er over 15M og ikke er halv eller helt planende .Men er helt enig i at det ikke er nemt at finde ud at . Jeg troede også at det var den tabel man gik efter da jeg ikke gav mig tid til at læse det hele der står på siden . Jeg har sejlet altid også før speedbådscertifikatet blev opfundet har også været fisker fra1991 til 2003 men har først fået speedbådskort i 2012 da jeg har en20ft. Båd med 228 HP V8

Kommentér på:
Certifikat eller andet

Annonce