{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

René H
René H
Tilmeldt:
22. jun 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nybegynder! {{forumTopicSubject}}

Hej alle brugere..

Jeg er interreseret i at hører lidt om hvad der skal til for at sejle speedbåd?
Altså man skal vel ha et eller andet form for kørerkort? smiley
Er som sagt nybegynder på det område.. Ejer hverken båd eller jolle men ku godt tænke mig at hører lidt om priser på evt certifikat til speedbåd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder!
  • #1   22. jun 2005 jep du skal ha kørekort, dog hvis båden er meget lille, kan kørekort undlades

  • #2   22. jun 2005 Et speedbådskørekort kan tages på mange måder. Der er firmaer der tilbyder weekendkurser og/eller selvstudium.

    Jeg tog f.eks mit i Kolding hvor jeg selv læste alt op og gik direkte til prøve - no problemo.

    Nu har jeg jo også sejlet et par år i forvejen, så...

    Priserne svinger alt efter kursusform. Koster vel ca. 500 - 1000 kr., så hvis du har råd til en båd, har du vel også råd til kørekortet smiley

    Jeg blev taget ved RUB for et par år siden.. er halv pebret...


  • #3   22. jun 2005 Jeg har selv taget duelighedsbeviset. det er et bevis som omfatter næsten alt inden for sejlads. både sejl og motorbåde. kurset strækker sig over en vintersæson en gang i ugen ca. 17 lektioner. det koster ca. 1500 + lidt materialer og prøvegebyr.

  • René H
    René H Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. jun 2005 Takker for de gode svar!
    Har lige et spørgsmål mere;
    Altså lad os så sige, jeg tager speedbådskørerkort og køber mig en speedbåd, hvad koster det så i afgifter for at sejle? Altså jeg ka vel ikk bare kører ud til vesterhavet og søsætte min båd? Ku forestille mig der må være meget der er påkrævet før jeg ka komme ud?
    Hehe som i ka hører aner jeg hverken fra eller til, men er meget interreseret smiley


  • #5   23. jun 2005 Hej René.

    Her i Kolding har man to valgmuligheder, det har du sikkert også. Enten lader du båden ligge i havnen hele sæsonnen. Det er halv dyrt, og det kan være svært at få plads, alt efter hvor du sejler.

    Hvis du alligevel har en trailer til båden, og har plads til at lade den stå hjemme, kan du søsætte den ved brug, og tage den op igen når du er færdig. Lyder måske lidt besværligt, men det synes jeg ikke det er. Jeg gør det selv med min båd. I Kolding koster det kun 20 kr. pr gang rampen benyttes. Andre steder skal man være medlem af et bådelau til x antal kroner pr år, hvorefter man kan benytte rampen som man har lyst. Andre steder er det HELT gratis.

    Alt i alt er det forskelligt fra lokalområde til lokalområde. Prøv evt. at køre ned til din lokale havn, og snak med havnemesteren.

    Ud over det kræver det ikke ret meget andet end et par redningsveste... :-), og brændstof til motoren.


Kommentér på:
Nybegynder!

Annonce