{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Nicolai T
Nicolai T
Tilmeldt:
27. jul 2005
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7

Hvilken str. båd må min bil trække? {{forumTopicSubject}}

Står overfor at skulle købe en båd inden alt for længe. Vi vil gerne have en båd som primært skal bruges til vandsport (primært wakeboarding). Båden skal fungere som trailerbåd.

Problemet er at vores bil kun må trække 1150 kg. (den er allerede vejet op, så der er desværre ikke mere at hente der smiley ).

Så derfor vil jeg gerne vide hvilken størrelse båd jeg skal kigge efter (fod, vægt, længde/bredde???) ? Synes det er svært at gennemskue når man skal tage hensyn til vægten på traileren, en fyldt tank, udstyr osv.

Hvis I har nogle konkrete forslag som er de også mere end velkomne smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken str. båd må min bil trække?
  • flemming r
    flemming r Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #1   26. feb 2011 Nå du fratrækker vægten på Trailer osv. ender du nok med en båd på max 16 fod helt afhængigt af typen og motor.

  • #2   26. feb 2011 Kommer meget an på hvilken slags båd du vil have. Hvis det er noget ældre som er lavet af metal eller træ så ryger du hurtigt over de kg.

    Hvis det fx. er en glasfiber speedbåd så kan du hvertfald godt få fat i en ordentlig og stor båd smiley


  • #3   26. feb 2011 prøv at kigge efter en seadoo speedster de har en lav vægt og en høj ydelse, de er perfekt til vandsport

  • #4   27. feb 2011 17 fods doral og en 1000 kg det er ikke en lovlig kombination båd ca 700 kg. motor 150 kg hvis den skal ha lidt power. benzin 50 kg og en 1000 kg må ofte bære 750, jeg ved godt mange kører med det men lovligt bliver det ikke. så det rigtige svar kunne stadig godt være en båd med den vægt som skal på en nedvejet 1300 kg trailer så passer det bedre.

Kommentér på:
Hvilken str. båd må min bil trække?

Annonce